Hallo Gast

betalingsregeling - hoe inboeken?

  • 4 Reacties
  • 3209 Gelezen
betalingsregeling - hoe inboeken?
« Gepost op: 16 november, 2016, 17:13:43 »
Ik heb met een klant een betalingsregeling afgesproken: de verzonden factuur mag in twee termijnen betaald worden, de ene helft in november en de andere helft in februari.

Hoe boek ik dit nu in?

Re: betalingsregeling - hoe inboeken?
« Reactie #1 Gepost op: 16 november, 2016, 21:48:18 »
Ik zou 'm voor het gemak in 2en delen: 2 facturen dus. Helemaal als het ook nog eens in 2 verschillende periodes en zelfs jaren valt, zou ik niet moeilijk doen. 2 factuurtjes, lekker overzichtelijk voor iedereen.

Re: betalingsregeling - hoe inboeken?
« Reactie #2 Gepost op: 16 november, 2016, 22:26:32 »
en wat doe ik dan met de oude factuur?

Re: betalingsregeling - hoe inboeken?
« Reactie #3 Gepost op: 16 november, 2016, 23:05:29 »
Als die uit dit kwartaal komt zou ik die verwijderen en onder datzelfde nummer opnieuw aanmaken (BTW aangifte is dan nog niet gedaan). Als de factuur ouder is, zou ik even wachten tot iemand die boekhoudkundig beter weet wat ie doet, kan reageren want aanpassen is dan natuurlijk niet zo heel handig ivm de btw aangifte.

*

Annalies Janssens

  • 4319
  • U kunt op mij rekenen!
    • Bekijk profiel
    • http://www.countforyou.nl
Re: betalingsregeling - hoe inboeken?
« Reactie #4 Gepost op: 17 november, 2016, 23:03:06 »
Hier staat in elk geval ook een beschrijving
https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=deelbetalingen

Factuur verwijderen moet je in elk geval echt niet doen als die al verstuurd is.
info@countforyou.nl | www.countforyou.nl
          Administratie en belastingen