Heren,
Een soort gelijke systeem heb ik onlangs voor mezelf ontwikkeld. het werkt in enkele stappen.
1. Ik upload de door Acumulus gemaakte PDF-factuur in mijn webbased systeem.
2. Voeg een AAN naam en een AAN e-mailadres in.
3. Voeg het factuurnummer in zoals deze vermeld staat in Acumulus (en dus in de pdf).
4. Ik klik op OK en een standaard template tekst wordt aangemaakt met variabelen als %voornaam% etc.
Nu hoef ik alleen nog maar op zenden te klikken en ontvangt de klant een nette e-mail met een link naar de factuur.
Als ze op deze link klikken krijgen ze een webpagina met 2 mogelijkheden: Download PDF en Betaal met iDeal.
Ik maak gebruik van Rabobank iDeal light.
Enkele features die ik heb ingebouwd:
- Plaatje inladen in e-mail zodat ik een notificatie ontvang dat ze de mail gelezen/ontvangen hebben (niet 100% betrouwbaar)
- Notificatie per e-mail wanneer ze op de link in het mailtje klikken
- In het adminpaneel een overzicht van; betaalde, niet-betaalde en te laat betaalde facturen (14 dagen en ouder).
- In het lijstje \"te laat betaalde facturen\" kan ik op een knop drukken en wordt er een herinnering verzonden.
Het ziet er grafisch nog niet heel spectaculair uit maar het doet z\'n ding! Maar als dit ook met Acumulus mogelijk zou worden is dat super! Maar het is wel veel werk en een goede connectie met een paymentprovider is zeer belangrijk.
Ik heb ooit betalingen via Fast Solutions laten doen voor een opdrachtgever (ook iDeal). Het bedrijf ging failiet en mijn opdrachtgever kon fluiten naar zijn geld. Erg opassen dus met de keuze van een paymentprovider!
Succes