Hoofdmenu

Woocommerce acumulus plugin > fout credit

Gestart door Berg, 06 november, 2018, 12:14:43

Vorige topic - Volgende topic

Berg

Als ik in woocommerce een terugbetaling/credit uitvoer en geen product aantal verander, maar alleen het bedrag invoer (excl btw + btw) dan komt onderin wel het totaal terug te betalen bedrag te  staan. De terugbetaling zelf gaat goed, echter komt de creditfactuur in dit geval als concept te staan met 'PRODUCT DESCRIPTION NOT PROVIDED'. In principe kan ik wel het productaantal wijzigen, echter komt deze dan automatisch weer bij de voorraad op. Dit wil ik niet altijd bij een defect/ruiling/korting.

Wat mij ook op viel was dat in de huidige versies (zie hieronder) dat in de toelichting het oorspronkelijke ordernummer melding niet meer werkt. Dit deed ik voorheen door de volgende code >
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+originalInvoiceSource::type+originalInvoiceSource::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title]
Bij een credit staat nu alleen nog maar het creditnota nummer + betaalmethode. 

WP versie 4.8.7
WC versie 3.5.0
Acumulus versie 5.4.8

erwin-burorader

Om met het laatste te beginnen: in 5.4.1 is 'originalInvoiceSource' hernoemd naar 'order'. Er was update code die dit had moeten aanpassen, maar dat is blijkbaar niet gebeurd.

Uit de changelog.txt:

5.4.1 (2018-05-13)
------------------
...
Changes:
...
- ALL: As a consequence of documenting this library from a developers view
  point, non backwards compatible changes were made that simplify or reduce the
  amount of code that needs to be written when developing a new extension:
...
  - Property source 'originalInvoiceSource' renamed to order.
  - Property source 'refund' added.
...

erwin-burorader

Dan de vraag mbt een credit factuur. Als je geen producten invoert, maar handmatig een bedrag invult, kun je niet verwachten dat daar en productomschrijving bij gevonden kan worden. De productomschrijving zou echter 'Aanpassing teruggaafbedrag' moeten zijn. Als de factuur als concept wordt opgeslagen, krijg je daarover een mail, zou je zo'n mail naar woocomerce at acumulus.nl willen doorsturen? Dan zal ik er verder naar kijken.

Berg

Excuus voor de late reactie. Ik had de reply even gemist.

1e probleem. Klopt wat je zegt, normaal gesproken kwam er een standaard beschrijving en werd het bedrag wel ingevuld. Ik krijg bij deze foutmeldingen meerdere emails. Ik stuur ze allemaal even door.

2e probleem. Dit wordt dan nu dus
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+order::type+order::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title] in plaats van
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+originalInvoiceSource::type+originalInvoiceSource::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title]

erwin-burorader

1e problem: beantwoord via het aangemaakte ticket, maar het antwoord komt neer op (voor als anderen hier terecht komen, of dit volgen):

Het ontbrekende bedrag leidt slechts tot een waarschuwing en niet tot een correctieregel (waar de plugin wel toe in staat is). Dit is een (relatief nieuwe) instelling: "Acumulus geavanceerde instellingen - Uw factuurinstellingen - Ontbrekend bedrag", selecteer hier "Voeg een correctieregel toe, de factuur zal echter nog steeds als concept verstuurd worden." Dan wordt de factuur, weliswaar als concept, maar verder correct verzonden en kun je in Acumulus de productomschrijving aanpassen en de factuur definitief maken.

2e probleem: correct, met die aanpassing zal het weer werken.

Berg

Heel erg bedankt Erwin. Ik heb de instelling gewijzigd, we gaan zien hoe het werkt :)

Berg

Hey Erwin,

Ik heb momenteel versie 5.5.0 draaien, maar ik zie net dat het niet werkt met die vermelding van de originele order in de credit.
Ik heb bij de toelichting momenteel:
[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+order::type+order::reference] - Betaalmethode: [payment_method_title]
Dit resulteert in bijv:
CreditNote 6237 - shop_order - Betaalmethode: iDEAL

[order::order_number] lijkt wel te werken. Moet ik de toelichting regel dan wijzigen in

[invoiceSource::type+invoiceSource::reference+"-"+order::order_number] - Betaalmethode: [payment_method_title]  ?

erwin-burorader

Dat is idd hoe het nu werkt, maar dit is niet consistent met de plugins voor de andere webshops, nog met de property source "refund". Ik ga dit op een rijtje zetten en zorgen dat dit in een volgende versie consistent en bruikbaar is (je moet bv met een refund wel bij de adresgegevens kunnen koen en dat doe je via de WooCommerce order, niet het Acumulus object daaromheen (type Invoice\Source)).

erwin-burorader

Ik heb dit aangepast voor de volgende versie (5.5.2 of 5.6.0).

Daar zul je dan hebben:
- source: webshop order of refund object/array.
- invoiceSource: Acumulus wrapper object om source heen.
- refund: als het een refund betreft is dit hetzelfde als source, anders is het leeg.
- order: de bij een refund horende oorspronkelijke webshop order object/array of de order zelf als source al een order object/array is.

De help op de pagina van de geavanceerde instellingen geeft aan of er nog meer objecten beschikbaar zijn, typisch bv Customer of Address objecten, maar dus afhankelijk van in welke webshop de plugin draait.

Voor WooCommerce verandert er eigenlijk niets, voor andere webshops juist wel

ssvld

Beste Erwin,

Ik krijg sinds kort de volgende melding wanneer ik via Woocommerce een creditnota aanmaak;

•   Waarschuwing 801: De factuur bevat geen e-mailadres van de klant. Hierdoor kan er geen relatie in Acumulus aangemaakt of bijgewerkt worden. U kunt zelf in Acumulus een andere relatie aan deze factuur koppelen.

De e-mailadressen zijn gewoon aanwezig en ik krijg ook geen melding hierover bij het aanmaken van een normale factuur.

Lijkt me een bug.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Guido

erwin-burorader

Dit is de 2e melding in relatief korte tijd,  dus maar eens in de code gedoken. Daar heb ik idd een fout gevonden. Ik zal proberen om later vandaag een nieuwe versie vrij te geven waarin het opgelost zal zijn.

ssvld

Goedemorgen Erwin,

Nog steeds krijg ik de zelfde melding.

De laatste update van Acumulus is van de 11e. en heeft het probleem niet verholpen.

M.v.g. Guido

erwin-burorader

Er is iets fout gegaan bij het vrijgeven van versie 5.5.3 waardoor die versie niet is opgepikt door wordpress.org. Ik heb nu 5.5.4 vrijgegeven en die wordt wel getoond en zal dus vanzelf in je dashboard verschijnen.

MN

Ik heb hetzelfde probleem. Acumulus plugin bijgewerkt tot laatste versie, WooCommerce ook.

erwin-burorader

Ictgirl: Er worden meer problemen gemeld in dit draadje. Welke melding(en) krijg jij? Het beste meld je dit door de mail die je krijgt (die de waarschuwingen en het verzonden bericht bevat) integraal door te sturen naar woocommerce @ acumulus . nl

MN

Ik krijg precies dezelfde melding (als in de originele post), anders zou ik 'm hier niet gemeld hebben.

erwin-burorader

Dat probleem is opgelost, dus lijkt hier wat anders aan de hand. Zou je een ticket willen aanmaken door de mail met de melding door te sturen naar woocommerce @ acumulus . nl? Dan kan ik er naar kijken.