Hoofdmenu

Acumulus + Woocommerce - Credit wordt verstuur ondanks dat dit uit staat

Gestart door Berg, 26 februari, 2019, 15:31:35

Vorige topic - Volgende topic

Berg

Ik heb sinds kort voor een webshop uitgezet dat afgeronde bestellingen automatisch verstuurd worden naar acumulus. Ik heb ingesteld dat dit alleen verstuurd wordt als de betaalstatus 'op rekening - afgerond > acumulus' is, dit is een custom status. Dit werkt goed, echter het vreemde is dat als ik een credit uitvoer deze wel automatisch naar Acumulus wordt verstuurd. Eerst dachjt ik dat dit misschien te maken had met bestellingen die oorspronkelijk waren aangemaakt voordat ik de instellingen gewijzigd had, waardoor de credit nog gebruikt werd gemaakt van de oude instellingen. Dit blijkt echter niet het geval te zijn waardoor ik niet snap waarom dit nou kan.

erwin-burorader

Credit notas doorlopen niet, zoals een bestelling, een aantal statussen. Na aanmaak zijn ze wat WooCommerce betreft meteen afgehandeld. Daarom is ervoor gekozen om ze ook meteen te versturen. Dit is niet instelbaar. Het enige wat ik instelbaar zou kunnen maken is om ze helemaal niet te versturen en het aan de gebruiker over te laten om dat handmatig te doen. Dit zou meer in lijn zijn met de mogelijkheden voor wat betreft bestellingen, dus dit zal ik gaan wijzigen. NB: handmatig versturen kan via de infobox op de bestellingsoverzichtspagina of via het batchformulier. Maar omdat de ids van een creditnota in WooCommerce niet (eenvoudig) zijn te achterhalen is dat laatste eigenlijk geen optie.

Berg

Hey Erwin,

Ah op die manier, ik dacht dat de creditnota was gekoppeld aan het bestelstatus 'terugbetaald', maar technisch gezien staat dat blijkbaar los daarvan. Het helemaal kunnen uitzetten zou een prima oplossing zijn.  Verwacht je dat dit snel in een update verwerkt is?

erwin-burorader

Dat kan even gaan duren omdat deze instelling voor alle plugins zou zijn die ik onderhoud, maar WooCommerce op dit moment de enige is met die infobox en dus een eenvoudige manier om ze alsnog te versturen. Voordat die infobox ook in alle overige plugins zit gaat nog wel even duren. Maar goed, ander winkels zijn weer wat  duidelijker in het tonen van credit nota's als aparte entiteiten inclusief hun id, dus dan is die infobox weer niet strikt noodzakelijk.

erwin-burorader