"Deze file koppeling is met kop & schouders mijn grootste ergernis aan het systeem en is voor mij de reden om Acumulus niet aan te bevelen aan andere ZZP-ers."
Ik geef mijn ongenoegen aan (feedback van een klant). Dit is mijn persoonlijk beleving ervaring van het pakket.
U bent het niet eens...maar het is wel mijn beleving.
PSD2: GET transactions gaat 18 maanden terug.
De API geeft overigens alle informatie over de transactie die ook in het bestand staan, inclusief de omschrijvingen.
bron:
https://developer.abnamro.com/api/account-information-v1/technical"Het importeren is een klusje van enkele seconden. Daar zit geen noemenswaardige winst in."
- opzoeken notities: hoe ver had ik de vorige keer ook alweer geimporteerd?
- inloggen bij de bank, pasje zoeken...
- exporteren weer opzoeken, juiste date range invullen. Was het MT940, csv, excel csv, zip of zonder zip?
- uitpakken zip bestand,
- renamen naar rekeningnummer van bestand-> niet in de verkeerde importeren!
- importeren bestand:
- selecteren bank
- juiste bestandsformaat (die allemaal op elkaar lijken)
- rekening
- importeren
- controleren of de beschrijvingen van de transacties juist zijn
en dan hetzelfde riedeltje voor de andere rekeningen.....
Na de verwerking van alle boekingen:
- controleer de standen van alle rekeningen
- zoek de verschillen-> boekingen die verwijder worden komen niet terug in de 'nog te verwerken banktransacties'.
En ja, ik kom problemen tegen....verschillen tussen winst-verlies rekening en saldo-transacties...saldo-transacties en bank....
Concurrent pakket:
1) inloggen in administratie
2) ga naar afletteren: in de achtergrond is alles al gesynct.
3) verschillen tussen winst-verlies rekening en saldo-transacties...saldo-transacties en bank....onmogelijk...
"Ik ben tot slot erg voorzichtig met automatische boekingen. Dat kan dus ook automatisch misgaan"
Als ICT consultant kom ik bij vele bedrijven t.b.v. optimalisatie van bedrijfsprocessen. Boekhouder die alles met de hand wilt afletteren.... U bent de eerste :-)
Ik snap wel dat je geen magic hoeft te verwachten, maar de basale interne overboekingen...facturen...
Ik ben bereid om extra te betalen voor een PSD2 koppeling: ik bespaar tijd en de juistheid en volledigheid van mijn administratie is geborgd.