Hoofdmenu
-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Niekoesj

#1
Een goed voorbeeld van ondertekenen vind ik die van Moneybird. Daar kun je inderdaad als klant een offerte accepteren door in een Flash-object een handtekening te plaatsen met de muis.  :D
#2
Nieuwe functionaliteiten / Betaaldatum
04 april, 2011, 18:39:00
Perfect!! bedankt Bert-Jan, super !  :)
#3
Nieuwe functionaliteiten / Betaaldatum
01 april, 2011, 16:12:53
Graag zou ik in plaats van een betaaltermijn (14 dagen) simpel een uiterste betaaldatum onderaan mijn factuur willen hanteren.
Dit voorkomt onnodige te late betalingen. Omdat ik ervaar dat de klant vaak moet rekenen vanaf de factuurdatum tot aan de uiterste betaaldatum.

Zou dat mogelijk zijn om dit in de template bij onderdeel \"Factuur-instellingen wijzigen\" in te voeren?

Alvast bedankt en eh.. GOED WEEKEND ALLEN !!  :D
#4
Oei jeetje inderdaad vaarwel iDeal..  :/
Ik heb bij mijn Bank (Rabobank) nog niets vernomen gelukkig :)
#5
Hmm ja ik kom nog te vaak tegen bij diverse webwinkels dat men de factuur netjes per e-mail in PDF-formaat toesturen...
Uiteindelijk zit in het geleverde pakketje niet alleen de pakbon maar ook nog eens de papieren factuur !  :/
#6
Nieuwe functionaliteiten / API-vragen
06 mei, 2010, 22:27:11
Ha oke nee de debiteuren komen bij mij niet uit mijn eigen systeem.
Ik zal ze dan uit Acumulus halen bij wijze van... Nu geef ik ook altijd nog Naam/Achternaam/Emailadres op.
De PDF stuur ik dan mee... hmm dan kom ik beetje met een kip en het ei probleem haha..
#7
Nieuwe functionaliteiten / API-vragen
06 mei, 2010, 19:39:28
Prima idee!

Wat bedoel je precies met elke klant wordt opnieuw ingevoerd? Worden deze als nieuwe debiteur aangemaakt?
Misschien is het handig om via via achter de \"klantnummer\" en deze mee-stuurbaar te maken?

Verder leuke ontwikkeling omdat ik nu nog in Acumulus mijn facturen aanmaak en deze via mijn eigen \"online factureringsoftware\" verstuur...
Deze API zou zeer interessant zijn ;-) Uiteraard moet de technische scriptveiligheid wel gewaarborgd worden.  ;)
#8
Nieuws, wet- & regelgeving / Toch maar een Mac?
23 april, 2010, 16:06:07
Hihi ik ben een blije Kaspersky gebruiker!

Maar oke dit kan iedere antivirusfabrikant gebeuren... laatste keer was Grisoft AVG ook in de knoei geraakt met Windows.
Het vervelende was toen wel dat VEEEEL mensen de AVG Free editie geïnstalleerd hebben.  :P
#9
Bert-Jan,

Is nog het minste wat ik kan doen he :D (besteed liever mijn tijd aan mijn werk/studie) dan aan het onderzoeken hoe iets wettelijk in elkaar zit  :|

Ik heb geen zaken gedaan met het buitenland dus deze ICP is inderdaad (nog) niet interessant voor mij.

Vraagje; Doet Acumulus/Siel Consultancy ook boekhouden (nakijken/controle) ? Uiteraard op vergoeding..? Of zijn er partnerbedrijven die met Acumulus kunnen werken en de boekhouding kunnen nakijken? Zou wel graag eens alles willen laten nakijken (vooral de jaaromwisselingen met Omzetbelasting etc).  :rolleyes:
#10
Nieuws, wet- & regelgeving / Browsers vergeleken
12 april, 2010, 16:44:47
Hmm ik heb zo\'n 2 jaar terug de overstap van IE naar Firefox gemaakt (toen de lettertypes en dergelijke een beetje overeenkwamen met IE).
Ik ben erg goed te spreken over Firefox, maak vooral voor mijn webprogrammeringen gebruik van diverse extensies. (zoals een Macro, voor het opnemen van diverse handelingen).  :P

Chrome heb ik ook een tijdje gebruikt en ik merkte dat deze super snel is!  :o
#11
Even een vraagje,

Opgave ICP is toch alleen van toepassing als ik zelf lever aan landen in de EU?

Ik krijg wel leveringen uit de EU maar deze mag ik gewoon in box 4 van de btw-opgave blijven zetten?
(Dat is althans wat ik een beetje begreep via de belastingdienst website)  :P
#12
De EU moet zich iets minder bemoeien met ICT-Zaken....
Zij zijn alleen maar bezig met concurrentie/patent/monopoliepositie -zaken..  :|

Heel EU aan de glasvezel! begin daar maar eerst mee ;-) dan zie ik zelf wel of ik de cookies aan/uit zet in mijn ZELFGEKOZEN browser  :/
#13
Ik Tweet: \"Ik haat mijn baas\"
Baas Tweet: \"Je bent ontslagen\"

Ik zie nog niet echt het praktisch nut van Twittering BINNEN een bedrijf.  :P
#14
En toch was het Europees gezien legaal  :/
#15
Zoals de titel al doet zeggen;

Ben jij van plan een teamviewer licentie aan te schaffen? PM/Mail mij voor een korting couponcode.  ;)
#16
Nieuwe functionaliteiten / Meekijken op een Mac
19 maart, 2010, 22:07:14
Ik maak ook gebruik van Teamviewer voor mijn klanten!
Erg fijn pakket met een goed hostbestand voor de klanten.

Mocht iemand interesse hebben in teamviewer, ik heb een couponcode voor korting!  :D
#17
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
01 maart, 2010, 23:06:21
Citaat van: finalwebsites@Niekoesj,
Twitter is juist niet een nieuwe \"spam channel\", maar een community.
Probeer eens via twitter te netwerken, dit gaat prima... ook zakelijk.

Klopt, maar ik zie veel online webshops alleen maar nieuwe artikelen tweeten.
Ik heb een tijdje een (niet zakelijke) twitter gehad, maar ik was het al uitgekeken om vaak genoeg te posten wat ik overdag deed.
Wel was het leuk om tijdens diverse live-uitzendingen te zoeken op het #onderwerp en kijken wat de rest er van vond.

Ik heb ook geen idee waar ik het over zou moeten hebben als zakelijke twitter, + het feit dat alles openbaar is.  :|
#18
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
01 maart, 2010, 18:24:19
Citaat van: finalwebsites
Citaat van: NiekoesjIk vrees dat ik te weinig nieuws heb om iedere week wat te \"twitteren\" :D

Ik heb over mijn bedrijf ook niet veel nieuws te vertellen maar je kan ook wat tips uit je branche posten. Bij voorbeeld (staat niet in relatie met Twitter) op mijn site finalwebsites.com staan een aantal gratis  script en tutorials, deze waren altijd al goed om klanten te werven

Ik heb inderdaad een nieuws-item op mijn frontpagina, daar laat ik meestal acties/nieuws zien.  :)
Zou je bijvoorbeeld wekelijks nieuws hebben of een aanbieding, dan kun je dat goed kwijt op de Twitter ja :D
#19
Vraag & aanbod / Is uw bedrijf op Twitter?
27 februari, 2010, 09:19:11
Ik vrees dat ik te weinig nieuws heb om iedere week wat te \"twitteren\" :D
#20
Zoals de titel al doet vermoeden, ben ik zeer breed inzetbaar voor bijna al het computerwerk.
Werkgebied de regio Salland/Overijssel/Gelderland.

Web:
- Websites ontwerpen
- Webhosting en domeinnaamregistratie
- Diverse op maat gemaakte programmeringen (web-programma\'s)
- PHP/MYSQL kennis

Hard- en software:
- Reparatie
- Hulp op afstand
- Onderhoud
- Consultancy

Of neem een kijkje op http://www.gigibyte.nl  ;)
#21
Goed nieuws dus! en niet vreemd.. iDeal is sneller geld ontvangen. + in de meeste gevallen directe afhandeling van betaling in webshopsysteem  ;)
#22
Citaat van: AnnekekIk vroeg me alleen af hoe ik de kosten van een Ideal transactie moet boeken.  

Deze kosten ontvang je op de rekening van je bankkosten? :) ik ontvang 1x per maand een rekening van de Rabobank. Het is wel 0% BTW maar wel zakelijk aftrekbaar!
#23
Ik heb een negatieve ervaring met een soortgelijke tussenpersoon (FastSolutions) deze ging 1.5 jaar geleden failliet en een klant van mij (waarvoor ik een inschrijfsysteem had gemaakt) had nog dikke 2000 euro bij deze jongens openstaan.

Bij de bank is directer en je hebt inderdaad stukje zekerheid!  :)
Natuurlijk kun je los van Acumulus jouw eigen pdf-facturen opsturen via zulke systemen!
#24
Ahoke! en hoe kan ik die BTW balans corrigeren?

Via \"Ik wil de BTW-afdracht/teruggave invoeren.\" ?  :D
#25
Hey HKS,

Bedankt voor de uitgebreide tip! ik had al zo\'n vermoeden dat het om die box ging.
Hoe kan ik deze teruggave het beste boeken? Ik krijg het bedrag wellicht ergens in 2010 terug.
Kan ik dat boeken als: Nieuwe boeking --> \"Ik wil een (bijzondere) fiscale aftrekpost of bijtelling invoeren.\" ?

Gezien het bedrag wat ik terugkrijg natuurlijk wel als inkomsten moet opgeven (winst).  :D

De administratieve verplichting (opgave OB) zou ik nog maar even niet opheffen (gezien het ook veel nadelen heeft).
Ik heb er ooit over gebeld met de belastingdienst of dit mogelijk zou zijn.. ze zouden mij doorverbinden maar na 30 minuten wachten heb ik de opgehangen  :|
#26
Hey Allemaal!

Ik ben erachter gekomen dat mijn te betalen omzetbelasting dit jaar lager is dan 1345 euro. Nu weet ik dat ik dan gebruik kan en mag maken van de kleine ondernemers regeling. Maar hoe gaat dit in zijn werk?
Ik heb de afgelopen 3 kwartalen mijn omzetbelasting reeds betaald. Kan ik nu bij mijn 4e aangifte de KOR toepassen?

Ik las dat box 5d bestemd is voor de KOR. Of moet ik een suppletie indienen?
En hoe boek ik dit het beste in Acumulus?

Iemand hier goede ervaring mee? :D
#27
Klopt! ik ben ook groot Firefox fanaat (puur omdat ik deze naar eigen hand kan zetten) met uitgebreide addons.

Ook ben ik een Thunderbird emailclient fanaat! met de contactpersonen en agenda gedeeld in Gmaill heb ik op mijn laptop, desktop en iPhone overal mijn agenda en contactpersonen bij de hand.  :D Super dit soort projecten!!
#28
Citaat van: cb005978Afgelopen vrijdag is 1 euro van mijn privé rekening afgeschreven en die is vandaag nog niet op mijn zakelijke rekening bijgeschreven. Is dat normaal?

Bij mij (Rabobank) is vaak bijna realtime bijgeschreven :)
#29
Citaat van: hksOke, ik ben aan het testen. Dit is mijn eerste resultaat:

A technical error occurred.
# Het gebruikte acceptant ID is niet geldig voor iDEAL Basic

acceptant ID heb ik via knippen en plannen in het Merchant-veld bij het rekeningnummer gezet, ook de sleutel ingevoerd. Bankomgeving staat op ING Test,  iDEAL op Actief.

Verder valt me op dat de iDEAL-link alleen op de factuur staat als ik de PDF-versie open, niet de Word-versie! Daarmee is dus aanpassing van de factuur via mijn befaamde macro onmogelijk geworden. Kan het ook op de Word-versie, of geeft dat technische problemen?

Paul.

Beste Paul,

Heb je de test-transacties goed uitgevoerd? Dit moet dacht ik onder het test-account gebeuren. 100 t/m 700 centen opsturen. Daarna is de Live-omgeving gereed voor productie. Ik mag er van uitgaan dat net contract is ondertekend bij de bank? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer?

Succes!
#30
Citaat van: Bert-JanPaul, dank voor de goede tip en promotie.

Niekoesj, dank voor de technische doorbraak.

Graag gedaan natuurlijk! Aan deze nieuwe feature heb ik zelf ook wat aan ;-)
#31
En dat gaat uiteraard wel goed!  :D

Rabobank verplicht je dus om een itembeschrijving mee te posten in de hidden fields..
#32
Hmm nee ook in de productie-omgeving gaat het mis.

    
\"Er is een technische fout opgetreden.
# Beschrijving artikel1 is verplicht.\"


Ik heb mijn standaard artikelen en return-links uit mijn iDeal panel gehaald, maar ook dan gaat het niet goed.
Dan zal ik nu een factuur aanmaken met een beschrijving erbij... (doe ik straks iedere keer aangezien ik mijn facturen als FAC-1001 hanteer...) Dan is die beschrijving een mooie optie daarvoor!

Ik meld mijn bevindingen hier zo direct.
#33
Ik krijg met de Testomgeving de melding dat \"Beschrijving van artikel1 ingevoerd moet worden\".

Deze was leeg..

Is dat bij ING niet verplicht?
#34
Ha perfect ! ik moest inderdaad even doorklikken op mijn rekeningnummer.  :D

Ga het direct testen in de test-omgeving en misschien nog even in de Live-omgeving!
#35
Bert-Jan,

Is het al ingebouwd in Acumulus? Waar kan ik dat precies testen?  :)

Edit: \"Voeg iDEAL-link toe (alleen opgeslagen facturen)\"  ik moet beter lezen  :lol:

2e Edit: \"Ik mis de iDeal opties invoer bij kopje \"Beheer\" in Acumulus\"?
#36
Hey Bert-Jan,

Ziet er al goed uit!  :)

Alleen probeer nog even de hidden return-fields aan te passen. Maar dit mag opzich niets uitmaken aangezien de pagina alleen voor de debiteuren te raadplegen is. Ze willen immers wel hun factuur voldoen.
Het zou anders zijn als dit een openbaar systeem zou zijn.  :D

Even voor de settins van Acumulus; Iedereen heeft een eigen bank he? Iedere bank die deelneemt aan het iDealprogramma heeft een eigen POST-submit link. Voor Rabobank is dat https://ideal.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do

+ nog een feitje, de debiteur moet WEL op de knop \"Terug naar webwinkel\" klikken als de betaling is voldaan.
Dan wordt namelijk de juiste verwerkings-pagina aangeroepen.  :D

Mocht je vragen hebben dan hoor ik dat graag! ben vandaag tot 18:00 telefonisch bereikbaar!
#37
Klopt!

De transactiekosten van o.a. Mollie zijn veel hoger. Tevens heb ik een slechte ervaring met een externe (niet-bank) paygateway. Ooit ging er één failliet en had mijn opdrachtgever (evenement organisatie) een groot probleem!
Bij een echte bank ben je gewoon veel zekerder.

Mollie heeft veel problemen gehad met consumenten die Mollie belden/mailden omdat ze niet wisten wat er gebeurde tijdens de transactie of fouten ontvingen door o.a. phpcodes. Mollie berekende deze \"uren support\" aan het (van iDeal gebruikmakende) bedrijf... 25 euro per incident.
Tevens komt bij iedere transactie op de iDealpagina \"Inzake Mollie BV\" te staan, iets wat voor mij ook niet echt professioneel overkomt.  :|

Definieer eens wat er \"slecht\" aan een iDealaansluiting bij o.a. Rabobank?  :)
#38
Super!

Ik moet wel even het volgende kwijt; (was ik vergeten te melden)
Mocht je iDeal Lite gebruiken dan heb je wellicht temaken met een limiet (aantal transacties per dag)
Dit gebeurt geheel in Fair-Use... Ik heb iDeal lite ook gebruikt voor een website van een wandelvierdaagse (waar zo\'n 1500 man aan mee deed) Velen registreerde zich op de laatste dagen waardoor er een piek was. Dit vond de Rabobank geen ramp.

Dit limiet kan per bank verschillen en ik weet niet zeker of ze dit dit limiet vandaag de dag nog hanteren.
Normaal gesproken kunnen iDEALbetalingen tot € 10.000,-- zonder problemen aangeboden worden.
Bij de Rabobank ligt deze limiet op € 50.000,-- per iDEAL-betaling.
#39
Ik zag het! inderdaad een hidden-fieldje!
Bedankt!

Even on-topic,

Het lijkt wel mooi om een soort module te maken/hebben maar online factureren doe ik slechts met mijn webhostklanten of hele kleine klusjes. Onder het motto; scheelt papier, enveloppen en postzegels is online factureren natuurlijk heel prettig.
iDeal komt op 1 bedrijfsnaam te staan dus zul je als onderwerp altijd \"Inzake bedrijfsnaam\" erbij moeten zetten. Dit is precies wat een paygateway als www.mollie.nl doet.  :)
#40
Citaat van: Bert-JanIk zag dat er een php-variabele niet wordt omgezet: FAC-$facid. Klopt dat?  :)

Oei dat kan! waar zag je dat precies? In het mailtje of op de webpagina?  :) *blijft debguggen*..
#41
Hey Bert-Jan,

Ik zag al mailtjes binnenkomen dat je de factuur had gelezen/gedownload  ;) Zie deze link met de zipfile waarin de handleiding van iDeal Rabobank-lite zit en enkele eigen screenshots van het systeempje.

De pagina met de bankenlijst wordt gehost bij de Rabobank omdat ik iDeal Lite heb. Wanneer je iDeal Professional gebruikt host je deze pagina\'s zelf en moet je via een XML-request een lijst met banken downloaden. iDeal Pro is wat duurder dan de Lite. (Lite heeft geen maandelijks bedrag en is wat beperkter).

Bestand: http://www.send2deliver.com/deliver/e55181c7da20c78b0115e2ac65fd34c9/
#42
Hey Bert-Jan,

Tuurlijk! ik kan er wel even een test-item aanmaken! ik PM je de link wel even.

Edit: Ah ik stuur deze elektronische factuur wel naar je emailadres.
#43
Heren,

Een soort gelijke systeem heb ik onlangs voor mezelf ontwikkeld. het werkt in enkele stappen.
1. Ik upload de door Acumulus gemaakte PDF-factuur in mijn webbased systeem.
2. Voeg een AAN naam en een AAN e-mailadres in.
3. Voeg het factuurnummer in zoals deze vermeld staat in Acumulus (en dus in de pdf).
4. Ik klik op OK en een standaard  template tekst wordt aangemaakt met variabelen als %voornaam% etc.

Nu hoef ik alleen nog maar op zenden te klikken en ontvangt de klant een nette e-mail met een link naar de factuur.
Als ze op deze link klikken krijgen ze een webpagina met 2 mogelijkheden: Download PDF en Betaal met iDeal.
Ik maak gebruik van Rabobank iDeal light.

Enkele features die ik heb ingebouwd:
- Plaatje inladen in e-mail zodat ik een notificatie ontvang dat ze de mail gelezen/ontvangen hebben (niet 100% betrouwbaar)
- Notificatie per e-mail wanneer ze op de link in het mailtje klikken
- In het adminpaneel een overzicht van; betaalde, niet-betaalde en te laat betaalde facturen (14 dagen en ouder).
- In het lijstje \"te laat betaalde facturen\" kan ik op een knop drukken en wordt er een herinnering verzonden.

Het ziet er grafisch nog niet heel spectaculair uit maar het doet z\'n ding! Maar als dit ook met Acumulus mogelijk zou worden is dat super! Maar het is wel veel werk en een goede connectie met een paymentprovider is zeer belangrijk.
Ik heb ooit betalingen via Fast Solutions laten doen voor een opdrachtgever (ook iDeal). Het bedrijf ging failiet en mijn opdrachtgever kon fluiten naar zijn geld. Erg opassen dus met de keuze van een paymentprovider!

Succes  :D