Hoofdmenu

Webshop-koppeling Prestashop 1.4

Gestart door Bert-Jan, 12 januari, 2012, 16:04:48

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Waar mis je factuurnummers? In Prestashop of in Acumulus?
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Aloys

De nummering in accumules klopt wel maar de koppeling heeft zo\'n 60 facturen niet meegepakt. Nu heb ik een euvel met multisafepay zodat de facturen niet meer op \'\'payment accepted\'\' binnen komen maar op \'\'preoaration in progres\'\' maar de eerste test die ik deed nam accumulus deze toch mee.

Van de week ga ik mijn prestashop upgraden en dan moeten de problemen met de multisafepay module zijn opgelost en dan kijk ik hoe de koppeling zich gedraagt.

Aloys


Bert-Jan

Nog niet. Er wordt aan gewerkt.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cyberstore

Hallo,

Wil ook graag gebruik maken van de koppeling.  Heb echter nog een paar vragen:

Is het mogelijk om alle facturen sinds 01-01-2013 in te laden?  

Ook heb ik 3 webwinkels, moet ik dan 3 keer de module installeren of levert dit conflicten op?

Bert-Jan

Vraag voorgelegd aan Neshmedia.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cyberstore

Het importeren van 01-01-2013 kan ik omzeilen met een SQL query namelijk:
UPDATE `ps_order_history` SET `id_order_state` = \'2\' WHERE `id_order_state` =4;

Let hierbij wel op met je eventuele refunds! Deze veranderen ook mee, maar die kun je later via de backoffice weer terug zetten als je de id\'s ff noteert.

Wat mij opviel bij het importeren van een paar proef orders, is dat de datum van de order niet word overgenomen, maar dat de datum van vandaag word gepakt... Dit is niet handig ivm de btw aangifte en andere cijfers

Het liefst zou ik ook mijn W&V rekening van 2012 ergens kunnen invoeren. Zodat ik niet 2 programma\'s hoef te openen om te jaren te vergelijken.

Is het misschien mogelijk om een CSV bestand aan te leveren met mijn facturen van 01-01-2013 tot heden, zodat deze in acumulus worden gezet?

neshmedia

@cyberstore

Alle facturen waar je de status veranderd worden doorgezet naar Acumulus. Het aanpassen van de orderdatum is dus niet nodig. Daarnaast lijkt het ons niet handig voor jouw overzicht.

\"Wat mij opviel bij het importeren van een paar proef orders, is dat de datum van de order niet word overgenomen, maar dat de datum van vandaag word gepakt... Dit is niet handig ivm de btw aangifte en andere cijfers\"
>> We hebben een generieke koppeling gemaakt met ondersteuning voor bankoverschrijvingen. Bij bankoverschrijvingen komt het geld later binnen en dus wordt de order status later aangepast en dus ook later in Acumulus geplaatst. Door realtime betalingen bij bestellingen direct (lees dezelfde dag) te verwerken heb je geen probleem met de BTW aangifte.

\"Het liefst zou ik ook mijn W&V rekening van 2012 ergens kunnen invoeren. Zodat ik niet 2 programma\'s hoef te openen om te jaren te vergelijken. Is het misschien mogelijk om een CSV bestand aan te leveren met mijn facturen van 01-01-2013 tot heden, zodat deze in acumulus worden gezet?\"
>> Als hier veel vraag naar is dan kunnen we met  Acumulus overleggen om een import tool voor bestaande orders te maken.

cyberstore

Citaat van: neshmedia@cyberstore

>> We hebben een generieke koppeling gemaakt met ondersteuning voor bankoverschrijvingen. Bij bankoverschrijvingen komt het geld later binnen en dus wordt de order status later aangepast en dus ook later in Acumulus geplaatst. Door realtime betalingen bij bestellingen direct (lees dezelfde dag) te verwerken heb je geen probleem met de BTW aangifte.

Sorry, ik had het hier over de facturen van 01-01-2013 t/m 02-04-2013 als ik deze importeer via de koppeling, dan krijgen ze allemaal de factuur datum van vandaag en zo kan ik mijn btw aangifte van Q1 niet helemaal juist doen.

cyberstore

Nog een suggestie voor de koppeling. ( ben trouwens eindelijk bij met de administratie heeft mij 2 dagen gekost )

Als een boeking binnen komt via de koppeling krijg deze automatisch de omschrijving Ordernummer xxxx mee, xxxx is gekoppeld aan de winkelwagen id, iedereen die voor de grap iets in zijn of haar winkelwagen doet, verhoogd xxxx met 1. Je begrijpt wel dat dit niet de manier is om facturen op te zoeken. Het zou veel handiger zijn als de koppeling het factuurnummer of de order id doorgeeft ipv het winkelwagen id

Bert-Jan

Zal ik voorleggen aan Neshmedia.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cyberstore

Citaat van: cyberstoreNog een suggestie voor de koppeling. ( ben trouwens eindelijk bij met de administratie heeft mij 2 dagen gekost )

Als een boeking binnen komt via de koppeling krijg deze automatisch de omschrijving Ordernummer xxxx mee, xxxx is gekoppeld aan de winkelwagen id, iedereen die voor de grap iets in zijn of haar winkelwagen doet, verhoogd xxxx met 1. Je begrijpt wel dat dit niet de manier is om facturen op te zoeken. Het zou veel handiger zijn als de koppeling het factuurnummer of de order id doorgeeft ipv het winkelwagen id

Mocht iemand dit ook willen. Ik heb zojuist de oplossing gevonden pm me maar

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cyberstore

Maar natuurlijk!

Op regel 387 van de acumulus.php moet je de regel veranderen in:

invoice_number . \']]>

Enige wat je veranderd is id in invoice_number

Het stukje Ordernummer\' zou je ook kunnen veranderen in Omschrijving \' of in mijn geval Factuurnummer \'

Maak altijd een backup van acumulus.php voor dat je met aanpassen begint

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

222Ronald

Citaat van: cyberstore
Citaat van: cyberstoreNog een suggestie voor de koppeling. ( ben trouwens eindelijk bij met de administratie heeft mij 2 dagen gekost )

Als een boeking binnen komt via de koppeling krijg deze automatisch de omschrijving Ordernummer xxxx mee, xxxx is gekoppeld aan de winkelwagen id, iedereen die voor de grap iets in zijn of haar winkelwagen doet, verhoogd xxxx met 1. Je begrijpt wel dat dit niet de manier is om facturen op te zoeken. Het zou veel handiger zijn als de koppeling het factuurnummer of de order id doorgeeft ipv het winkelwagen id

Mocht iemand dit ook willen. Ik heb zojuist de oplossing gevonden pm me maar


Dit vind ik ook veel handiger. Het liefst de order ID.

222Ronald

Citaat van: cyberstoreMaar natuurlijk!

Op regel 387 van de acumulus.php moet je de regel veranderen in:

invoice_number . \']]>

Enige wat je veranderd is id in invoice_number

Het stukje Ordernummer\' zou je ook kunnen veranderen in Omschrijving \' of in mijn geval Factuurnummer \'

Maak altijd een backup van acumulus.php voor dat je met aanpassen begint


Als ik de Order ID uit Prestashop dor wil geven, moet ik dan \' order_number \'  ipv \' invoice_number \'  in deze regel zetten?

cyberstore

Dan hoef je slechts id neer te zetten.

Ik heb meerdere webshop, dus ik heb ordernummer veranderd in de naam van de webshop, dus bij mijn omschrijving zie je dan staan:
Webwinkel2 ordernummer 123

222Ronald


222Ronald

Ik heb versie 1.4 van de koppeling met prestashop geinstalleerd en dat werkt. Maar ik heb wel een vraag: Factuur- en klantgegevens worden uit prestashop aan acumulus doorgegeven als de betaling op \"geaccepteerd\" gezet wordt in prestashop.
Hierdoor komen alleen facturen in Acumulus die al betaald zijn.
EN ook dat een factuur van een bestelling die middels een overschrijving achteraf betaald moet worden, pas in acumulus komt als de betaling binnen is, en dat kan weken duren in ons geval. EN hierdoor kan ik dus niet vanuit acumulus facturen gaan sturen en de factuurbewaking doen. Dan heeft Acumulus voor ons geen nut en dat zou jammer zijn.
Is het mogelijk om de gegevens door te geven zodra een bestelling op \"verzonden\" gezet wordt?

222Ronald

Nog en vraag. Wij geven klantkorting in Prestashop, zowel percentages als concrete bedragen. Ik zie die klantkorting niet terug in Acumulus (op de facturen).

Hoe ga ik in het geval van een koppeling tussen Prestashop en Acumulus om met klantkorting?

cyberstore

Ik heb versie 1.4 van de koppeling met prestashop geinstalleerd en dat werkt. Maar ik heb wel een vraag: Factuur- en klantgegevens worden uit prestashop aan acumulus doorgegeven als de betaling op \"geaccepteerd\" gezet wordt in prestashop.
Hierdoor komen alleen facturen in Acumulus die al betaald zijn.
EN ook dat een factuur van een bestelling die middels een overschrijving achteraf betaald moet worden, pas in acumulus komt als de betaling binnen is, en dat kan weken duren in ons geval. EN hierdoor kan ik dus niet vanuit acumulus facturen gaan sturen en de factuurbewaking doen. Dan heeft Acumulus voor ons geen nut en dat zou jammer zijn.
Is het mogelijk om de gegevens door te geven zodra een bestelling op \"verzonden\" gezet wordt?


Dit is mogelijk. Stuur mij maar een mail voor meer info, aangezien dit om technische kennis gaat

Guido

Met dank aan NeshMedia heb ik zojuist de (waarschijnlijk) laatste "legacy" webkoppeling voor PrestaShop 1.4 geupload. De belangrijkste wijzigingen ten opzicht van de oude versie zijn

  • Een vrije GPL licentie.
  • Alerts wanneer een factuur met gemixte BTW voorkomt.
  • Handige picklist integratie.
  • Bronkeuze factuurnummer (webshop of Acumulus)
  • Code cleanup
Om enorme fragmentatie tegen te gaan valt met deze release in principe de ontwikkeling voor de PrestaShop 1.4 webkoppeling stil (kritieke bugs uitgezonderd). Voor mensen die wel willen beschikken over nieuwe functionaliteit is er de mogelijkheid om 1] Gebruik te maken van de doorontwikkelde PrestaShop 1.5 webkoppeling of 2] Gebruik te maken van de vrije licentie en zelf aanpassingen te maken :)

PrestaShop 1.4: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2737.0.html
PrestaShop 1.5: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2738.0.html

Gr,
Guido.

Guido

Beste 222Ronald,

Citaat van: 222Ronald op 16 april, 2013, 14:19:29
Nog en vraag. Wij geven klantkorting in Prestashop, zowel percentages als concrete bedragen. Ik zie die klantkorting niet terug in Acumulus (op de facturen).

Hoe ga ik in het geval van een koppeling tussen Prestashop en Acumulus om met klantkorting?

De nieuwe PrestaShop 1.5 webkoppeling heeft hiervoor ondersteuning. Download beschikbaar op: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2745.0.html

Gr,
Guido.