Hoofdmenu

Webshop-koppeling Virtuemart/Joomla beschikbaar

Gestart door Bert-Jan, 28 februari, 2012, 00:38:38

Vorige topic - Volgende topic

Bert-Jan

Virtuemart 1.x
Nieuwe versie van 21 augustus 2012: https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,2747.0.html
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mijnpcprobleem

Citaat van: Bert-JanVandaag de eerste versie. Laat ons hier weten waar je eventueel tegenaan bent gelopen.
Dat is ongelooflijk goed nieuws. Een hulde voor het meest overzichtelijke eenvoudige boekhoudpakket dat ik sinds vorig jaar gebruik en net lees ik dat de plugin voor Virtuemart eindelijk af is!!

Onder welke versie van Virtuemart werkt de plugin? Ik heb bewust gekozen voor Virtuemart voor mijn webshop na een lang onderzoek dat ik heb verricht voordat ik begon met mijn eigen bedrijf. Bewust voor Virtuemart gekozen (eerst voor Magento) maar uiteindelijk toch voor Virtuemart vanwege de eenvoud, goede integratie met Joomla en ook weinig eisen die noodzakelijk zijn voor de hosting. Jammergenoeg was er toen geen boekhoudpakket die een koppeling had voor Virtuemart op Reeleezee na wat ik slechts 1 maand heb gebruikt...

Kortom ontzettend goed nieuws en ik zal zeker helpen met het onderzoeken of er nog zaken verbeterd dienen te worden.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mijnpcprobleem

Ik heb nog een vraag omtrent de plugin. Heb je handleiding gevolgd om de plugin te activeren binnenin Joomla en dat is allemaal goed gegaan. Echter ik kreeg net een bestelling binnen van een nieuwe klant en ging dus gelijk kijken in Acumulus of deze erbij geboekt was automatisch maar dit was niet het geval. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog een speciale actie uitvoeren?

mijnpcprobleem

Ik heb ook de schermafbeelding van Virtuemart nu bijgevoegd.

Bert-Jan

Automatisch inboeken is volgens mij niet de bedoeling. Het is de bedoeling dat je vanuit de webshop aangeeft dat de boeking gemaakt moet worden.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mijnpcprobleem

Ok maar waar moet ik dat dan aangeven in Joomla of in Virtuemart zelf? Ik bedoel zodra een bestelling binnen is staat er automatisch dat hij bevestigd wordt. Hoe zorg ik er dus voor dat die betreffende order nu in Acumulus terecht komt?

Bert-Jan

Ik wacht even op het antwoord van Neshmedia. Dat zal denk ik maandag komen.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mijnpcprobleem


Bert-Jan

Ik heb vandaag een mailtje gestuurd naar Neshmedia met het verzoek hier naar te kijken.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

@mijnpcprobleem, zou je onderstaande eens kunnen uitvoeren en controleren of het dan wel werkt?

- Open het bestand administrator/components/com_virtuemart/classes/ps_order.php
- Plaats in de methode order_status_update() onderstaande code, deze kan geplaatst worden onder (r60): if( empty($d[\'order_item_id\']) ) {

// When the order is set to \"confirmed\", we can push the data to acumulus
if($d[\"order_status\"] == \"C\")
{
   require_once JPATH_BASE . \'/../modules/mod_virtuemart_acumulus/mod_virtuemart_acumulus.php\';
   $acumulus = new mod_virtuemart_acumulus($d);
}

neshmedia

@mijnpcprobleem

Wij hebben de module uitgebreid met een plugin, zodat je geen aanpassingen in de core code hoeft te maken.

Bert zal deze later online zetten.

mijnpcprobleem

Ok ga die installeren! Bedankt voor om het proces eenvoudiger te maken:)

protomodel

Gisteravond heb ik de Webshop-koppeling tussen Virtuemart en Acumulus geïnstalleerd (volgens de handleiding, en naar mijn weten ook goed), echter krijg ik deze foutmelding:

\"Fout tijdens verbinding met de Acumulus server: invalid XML.\"

Zijn er meer mensen met dit probleem, en - nog belangrijker - wat is er aan te doen?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

@protomodel

Zou je ons tijdelijk toegang tot je Joomla Installatie kunnen verschaffen. Dan kijken we even naar de instellingen.

Indien mogelijk graag naar acumulus (at) neshmedia.com

POLEXBULBS

Citaat van: neshmedia@protomodel

Zou je ons tijdelijk toegang tot je Joomla Installatie kunnen verschaffen. Dan kijken we even naar de instellingen.

Indien mogelijk graag naar acumulus (at) neshmedia.com

ik heb net ook de koppeling gedownload en krijg dezelfde foutmelding. Was hier al een oplossing voor?

Bert-Jan

Neshmedia is er mee bezig. Houd rekening met volgende week.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mijnpcprobleem

Ja ik krijg ook dezelfde foutmelding jammergenoeg. Wacht rustig het antwoord van Neshmedia af.

neshmedia

@mijnpcprobleem

Zou je ons tijdelijk toegang tot je Joomla Installatie kunnen verschaffen. Dan kijken we even naar de instellingen.
Indien mogelijk graag naar acumulus (at) neshmedia.co

mijnpcprobleem

@nesmedia
Heb de mail zojuist verstuurd. Bedankt voor de hulp alvast!

neshmedia

Dankzij de snelle feedback van de Acumulus Support hebben wij snel het probleem kunnen herleiden en kunnen tackelen.

De module van Virtuemart bevatte een bug. Wij hebben deze zojuist verholpen en getest. De koppeling zou nu goed moeten werken. De werkende module is doorgezet naar Acumulus en deze is al te downloaden.

@mijnprcprobleem
@POLEXBULBS
@protomodel

Even een korte stappenplan.

1) Login in de Joomla Admin
2) Ga naar Extenties > Installeer/Deinstalleer
3) Klik op Modules
4) Selecteer de  mod_virtuemart_acumulus en deinstalleer deze
zie: http://data.revemotion.com/public/uploads/files/1334530626.png
5) Installeer de nieuwe module en vul de gegevens in volgens de Gebruikershandleiding.

Nieuwe gebruikers kunnen de procedure als vermeld in de Gebruikershandleiding volgen.

Ronald

Het probleem met de XML is dus opgelost.
Alleen nog een paar schoonheid foutjes zoals dat er op de factuur 2 keer factuur nummer komt te staan, de eerste is het factuurnummer wat word aangemaakt in Acumulus, het tweede is de ordernummer die Virtuemart aanmaakt, het zou mooier zijn als daar dan ook Ordernummer komt te staan op de factuur.

Het tweede probleem is dat als er bij betaalmetodes extra kosten zijn dan worden die als een negatief bedrag in VM ingevoert, op de orderbon staan deze dan als een positief bedrag zodat de kosten er ook bij komen, op de factuur daar in tegen blijft het bedrag negatief.  Tevens zou het mooier zijn dat de tekst \"Korting\" vervangen kan worden door een andere tekst daar het hier niet om korting gaat.

Verder gaan we nog even verder testen.
Maar door de snelle reactie van Neshmedia zijn we hier er van overtuigt dat het goed gaat werken. :)

hil78

Dat klinkt veelbelovend.

Is er ook al bekend wanneer de module voor virtuemart 2.0 beschikbaar komt? Daar zou ik enorm mee geholpen zijn!

neshmedia

@hil78
Sinds de introducie van VM 2.0 in december komen wij bij de realisatie nog veel bugs tegen. Hoewel het merendeel lijkt opgelost te zijn in Virtuemart 2.0.6, wachten we dit nog even af. Enkel voor het gebruik van child products, product attributen zijn er diverse worksarounds beschikbaar.

Als VM echt stabiel is, dan zal een er vast en zeker een koppeling komen.

protomodel

Tot nu toe gebruik ik zowel VirtueMart als ook Acumulus naar volle tevredenheid.
Wel zijn er wat kleinigheden/onvolkomenheden.

Een van de meest storende problemen is dat de adresregels niet goed gekopieerd worden. Dit is natuurlijk op te lossen door alsnog een handmatige copy-paste actie te doen, maar liever niet.
Hebben meer mensen dit?

Nu worden alleen de naam, postcode en woonplaats meegenomen van VirtueMart naar Acumulus.
Ofwel straatnaam en huisnummer ontbreken.

Of treedt dit probleem alleen bij mij op?

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

neshmedia

@ Protomodel
Kun jij bevestigen dat je de laatste versie van de module hebt?

Dit mag natuurlijk niet. De module moet het overzetten vereenvoudigen, niet bemoeilijken.

protomodel

@Neshmedia:

Ik gebruik:

koppeling: mod_virtuemart_acumulus
versie: 1.1

neshmedia

@protomodel

Zou jij me tijdelijk toegang kunnen verschaffen tot je Joomla installatie?
Je kuntme mailen @ acumulus (at) neshmedia.com.

Ik hoor het graag.

neshmedia

Hoi Protomodel

Je maakte nog gebruik van een oudere versie. We hebben de module geupgrade en met onze eigen Acumulus gegevens getest. Dit lijkt goed te gaan. Kun je het zelf ook even controleren.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Leon Batta

Vandaag de plugin geinstalleerd in Virtuemart. Werkte meteen. Heel prettig!

Ik heb nog wel een aantal bugs gevonden:
- Het ordernummer uit VM wordt weergegeven met de tekst factuurnummer.
- De status van een factuur staat automatisch op betaald.
- Een korting uit VM wordt niet van het factuurbedrag afgetrokken, maar erbij opgeteld.

Als deze zaken worden opgelost, dan is dit voor ons een zeer werkbare koppeling tussen webshop en administratief pakket.

neshmedia

Bes letsgrow.

Het lijkt alsof je een oudere versie van de module gebruikt, watn

Op het moment dat de factuur in VM op betaald wordt gezet, dan wordt deze ook in Acumulus op status betaald gezet.

- Het ordernummer uit VM wordt weergegeven met de tekst factuurnummer.
- Een korting uit VM wordt niet van het factuurbedrag afgetrokken, maar erbij opgeteld.
>> Om deze punten te controleren, zouden we  graag tijdelijk toegang tot je VM webshop willen krijgen.
Kun je ons deze gegevens mailen acumulus(at)neshmedia.com.

Ronald

Pas voor een klant de module en plugin geinstalleerd in Joomla/Virtuemart, tot dus ver alles goed maar als er een factuur word bekeken of bij de contact gegevens dan staat er geen adres. Dus het veld adres 1 en adres 2 zijn leeg. Hoe is dit op te lossen?

neshmedia

Hoi Ronald,

Ik heb je zojuist de laatste module & plugin gestuurd.

Zou je deze module & plugin kunnen installeren en kijken of het probleem verholpen is.

Ronald

Citaat van: neshmediaeze module & plugin kunnen installeren en kijken of het probleem verh
Heb ze net ontvangen en ga ze vanavond nog even testen.

Ronald

Op dit moment hebben wij een probleem met de modulle virtuemart _> Acumulus.
Op het verzendtarief word 19% btw berekend, zodra de order word overgezet en wij deze bekijken in Acumulus staat er voor de verzending een heel ander bedrag als dat er op de order staat.
Is dit op te lossen?

Bert-Jan

Vraagje voor Neshmedia.

Houd rekening met de vakantieperiode  :)
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Ronald

Citaat van: Bert-JanVraagje voor Neshmedia.

Houd rekening met de vakantieperiode  :)


Heb Dinesh ook al per mail op de hoogte gebracht.

neshmedia

Hoi Ronald,

Het probleem wat jij tegenkwam is op de server opgelost. Je hoeft deze dus niet nog een keer te installeren. Ga je de module gebruiken op een andere webshop dan kun je de meegestuurde zip gebruiken.

De aangepaste module zal Bert later vandaag uploaden.

Bert-Jan

De nieuwste staat er nu op. Aan het begin van dit draadje.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

mijnpcprobleem

Ik ben nog eens deze plugin uitvoerig aan het testen en heb de update geinstalleerd die bijgevoegd zat in bovenstaande thread. Waar kan ik de plugin van downloaden (in het zip bestand zit toch alleen de module?). Is er een recentere versie van de plugin ook beschikbaar gekomen?

Hoor het graag!

neshmedia

Beste mijnpcprobleem,

Bert zal zometeen een nieuwe zip uploaden.
Als je deze uitpakt vindt je 2 bestanden

De module en de plugin.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

cysoonbye

Gisteren en vandaag bezig geweest om de module VM Acumulus te installeren, maar ik krijg vreemd genoeg de parameters niet te zien. Ik gebruik joomla 2.5.7. Dus na installatie zijn parameters niet te zien. Ook niet na bewaren en of module publiceren..
Is dit probleem bekend?

neshmedia

Beste Cycoonbye,

De bovenstaande module + plugin is enkel voor VM 1. geschikt. Maar wij hebben zojuist de module + plugin voor VM 2 naar Acumulus gestuurd.

Ik verwacht dat hij deze vandaag/morgen online zet.

Bert-Jan

Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)

Martijn Meima

Ik ben Acumulus aan het testen om te kijken of ik het in 2013 ga gebruiken. Ben tot nu toe erg enthousiast.
Omdat ik veel boekingen via Virtue Mart krijg, was ik blij verrast dat er een koppeling is.
Nu heb ik de koppeling geactiveerd, maar ik krijg per bestelling in Virtue Mart 4 factuurregels in Acumulus. 1x voor 6% BTW, 1x voor 19%BTW en 2x voor 21% BTW.

Waar kan ik dit aanpassen? Of is dit een bug?

Bert-Jan

Het is geen bug dat factuurregels worden gesplitst naar btw-tarief. Dat is juist de bedoeling.

Wat wel een bug is, is dat zowel 19% als 21% op dezelfde factuur komen te staan. Dat vindt Acumulus niet zo fijn.

Ik zal aan Neshmedia vragen of dit kan worden voorkomen. Probeer het in ieder geval zelf te voorkomen door geen facturen te maken waarin 19 en 21 door elkaar staan.
Bert-Jan Wiegeraad (klantenservice@acumulus.nl)