Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
Nieuwe functionaliteiten / Re: Titel factuur hoofdletters
« Laatste bericht door suzannesuzanne Gepost op 20 april, 2022, 15:39:35 »
Dag Guido,

Wat fijn! Dank! Ik dacht dat dit een onmogelijkheid was, wat fijn dat je het zo snel gefixt hebt. Staat nu veel professioneler vind ik, in mijn emails. Helemaal omdat ik ook 1 bedrijsnaam heb die volledig uit hoofdletters bestaat. Voor de branding wel zo fijn als dat dan goed staat.

Hartelijk dank,

groet,

Suzanne
32
Nieuwe functionaliteiten / Re: Titel factuur hoofdletters
« Laatste bericht door Guido Gepost op 15 april, 2022, 21:36:41 »
Ik heb het aangepast om deze hoofdletters niet langer te onderdrukken.
Wat belangrijk is, is dat een reeks spamfilters niet blij worden van teveel hoofdletters. Ongewenste berichten hebben namelijk onderwerpen als:

"Nu Direct Deze Producten Tegen Enorme Korting Veel Gratis Enorm"  ;)

..waardoor onderwerpen met overvloedige hoofdletters strafpunten krijgen van de digitale postbode en de betrouwbaarheid van de aflevering onder druk zetten.

Spamfilters bij de grotere mailproviders zijn niet open over hun regels en zouden ook zomaar strafpunten kunnen toekennen omdat informatie dubbel voorkomt (afzender opgenomen in het onderwerp)
33
Nieuwe functionaliteiten / Titel factuur hoofdletters
« Laatste bericht door suzannesuzanne Gepost op 15 april, 2022, 16:47:53 »
Vraag/verzoek: zou het mogelijk zijn om hoofdletters te 'tonen' in de titel van de factuurmail?

Zie screenshots: in de sjabloon heb ik hoofdletters gebruikt, maar deze vallen altijd weg in de daadwerkelijke mail titel.

Dank!
34
Webkoppelingen / Re: Prestashop: Klanten uit GB worden als Nederland geboekt
« Laatste bericht door Marcel den Butter Gepost op 11 april, 2022, 12:20:58 »
Versie 6.4.0 lost dit op. Deze versie werkt samen met versie 5 van de API, want van beide kanten waren veranderingen nodig om dit goed te introduceren.

NB: Let op: tot GBP 135 is de verkoper verantwoordelijk voor het betalen van de Britse btw/importheffing: zie b.v. https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/e-commerce-in-verenigd-koninkrijk/

Dank je. Dat zou ik inderdaad zo moeten invoeren.
35
Webkoppelingen / Re: Prestashop: Klanten uit GB worden als Nederland geboekt
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 09 april, 2022, 12:18:21 »
Versie 6.4.0 lost dit op. Deze versie werkt samen met versie 5 van de API, want van beide kanten waren veranderingen nodig om dit goed te introduceren.

NB: Let op: tot GBP 135 is de verkoper verantwoordelijk voor het betalen van de Britse btw/importheffing: zie b.v. https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/e-commerce-in-verenigd-koninkrijk/
36
Webkoppelingen / Prestashop: Klanten uit GB worden als Nederland geboekt
« Laatste bericht door Marcel den Butter Gepost op 09 april, 2022, 11:53:50 »
Ik krijg veel orders uit het Verenigd Koninkrijk. Die klanten krijgen 0% BTW. Maar als ze worden geïmporteerd komen ze als conceptfactuur in Acumulus. En als landcode krijgen Nederland mee. Terwijl ze in Prestashop gewoon als United Kingdom staan. United Kingdom staat ook niet onder de Tax Rules.
Hoe krijg ik ze in Acumulus weer als landcode GB geïmporteerd?
PS versie 1.7.7.8
Acumulus module v6.3.2
37
Webkoppelingen / Re: libAcumulus voorbeeld?
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 28 maart, 2022, 19:36:08 »
Ik ga je feedback zeker verwerken, ook al zijn ons niet veel voorbeelden bekend van andere gebruikers. De library is n.l. wel bedoeld voor breder gebruik.
38
« Laatste bericht door fgd007 Gepost op 28 maart, 2022, 14:26:11 »
Yes, super, dit zocht ik inderdaad! Ik heb het nu aan de praat.
- In composer autoload/psr-4 inderdaad verwijzing naar namespace gemaakt:  "Siel\\Acumulus\\{EigenNamespace}\\": "pad/naar/namespace/{EigenNamespace}/"
- verder bleek method getShopDefaults ook verplicht een array te moeten teruggeven (in ShopCapabilities)

Veel dank voor je hulp!

Nu ik er langer mee bezig ben begrijp ik beter waarom e.e.a. in elkaar zoals het in elkaar zit.
Ik weet niet hoe groot de groep gebruikers is die de library gebruikt in een custom omgeving, maar je laatste instructie is een goede leidraad om e.e.a standalone te gebruiken. Dus ik zou die stappen zeker in de Readme opnemen op Github. Ben eventueel ook bereid tot het doen van een PR.

(@@@@@@                 
                         @@@@@@@@@&               
                    @@@@@@/@@@@@@@@@             
                     @@@@@@@/@@@@@@@@@           
                       @@@@@@//@@@@@@@@           
                        %@@@@@//@@@@@@@@         
                @@@@@@@@@@@@*////@@@@@@@@         
           *@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@//@@@@@@       
          @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@//@@@@@       
          %@@@@@@@@       @@@@@@@@@@@@@@@@@       
          @@@#               @@@@@@@@@@@@@@       
        @@@@@@@@             @@@@@@@@@@@@@@       
        @@@@@@@@@            @@@@@@@@@@@@@       
         @@@@@@@@@@@       @@@@@@@@@@@@@@@       
          @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@         
           @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@         
             @@@@@@@@@@THANKS@@@@@@@@@@           
               @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@           
                 /@@@@@@@@@@@@@@@@/               

39
« Laatste bericht door erwin-burorader Gepost op 28 maart, 2022, 12:05:08 »
1)
Om gebruik te kunnen maken van de library dien je een aantal zaken te programmeren die specifiek voor jouw omgeving zijn. Dit doe je door classes uit libAcumulus te "extenden" in je eigen namespace specifiek voor jouw omgeving. De help voor class Container specificeert aan welke eisen die namespace dient te voldoen, maar dat komt simpel neer op het toevoegen van de naam van jouw omgeving: \Siel\Acumulus\{MijnOmgeving} (zoals is gedaan voor WooCommerce, PrestaShop,...). Dit doe je in een folder in je eigen omgeving niet in de vendor/siel/... folder die Composer voor jou aanmaakt, zodat je die kunt blijven updaten.

2)
Om alleen het communicatiegedeelte te gebruiken, dien je binnen die namespace minimaal de volgende classes en methods te definiëren:
- class \Siel\Acumulus\{MijnOmgeving}\Config\ConfigStore
  * load()
  * save()
- class \Siel\Acumulus\{MijnOmgeving}\Config\ShopCapabilities
  * getShopEnvironment()
  * alle abstract methods van de parent class
- class \Siel\Acumulus\{MijnOmgeving}\Helpers\Log
  * write()

3)
Deze kun je het beste kopiëren van de namespace \Siel\Acumulus\TestWebShop en dan de volgende zaken aanpassen:
- ConfigStore: de plek waar je je config.json opslaat. Maak deze config.json ook aan en vul jouw contractgegevens en het log level in. Hou deze config.json dus voor jezelf, sla deze dus niet op in b.v. een github project, vandaar die rare plek die de in MyTestShop gebruikt wordt. Log level 1 is: ook communicatie loggen.
- ShopCapabilities: de naam en versie van jouw omgeving en de versie van jouw eigen module.
- Log: de naam en plek van je log file. Deze file moet schrijfbaar zijn.

4)
Nu kun je de library gebruiken door *via de Container* een Acumulus ApiClient te verkrijgen. die Container zorgt ervoor dat de benodigde en juiste  classes geïnstantieerd worden. NB: de Container bevat geen autoloader, daar gebruik je composer voor, of als je dat niet gebruikt, SielAcumulusAutoloader.php. De container gaat er dus wel vanuit dat er een autoload mechanisme is voor de classes onder de namespace /Siel/Acumulus.

5)
Voorbeeldcode:

<?php
    $shopNamespace = '{MijnOmgeving}';
    $language = 'nl'; // of 'en'
    $container = new Container($shopNamespace, $language);

$acumulus = $container->getAcumulusApiClient();

// Voeg factuur toe:
    $invoiceResult = $acumulus->addInvoice($invoiceData);
    $invoiceResponse = $invoiceResult->getMainResponse();
    if ($invoiceResponse !== null) {
        $token = $invoiceResponse['token'];
        // store token in combination with shop order id for future use.
    }

// of Zet betaald:
    $token = '...'; // token for the invoice to set to paid.
    $paymentStatus = Api::PaymentStatus_Paid;
    $paymentDate = date(Api::DateFormat_Iso); // today
    $paymentResponse = $acumulus->setPaymentStatus(
        $token,
        $paymentStatus,
        $paymentDate
    );
?>
40
« Laatste bericht door fgd007 Gepost op 27 maart, 2022, 23:05:53 »
Ik zie geen concreet voorbeeld van hoe je in een paar regels een verbinding op zet.
Moet ik een eigen config class opzetten die de ConfigStore extend? Is dat the way to go? Maar waar 'set' ik die config? Of ben ik genoodzaakt een eigen implementatie te maken a la Src/WooCommerce of Src/PrestaShop?

Hoe ik verwacht dat het zou werken (in gesimplificeerde pseudocode):

use Siel\Acumulus;

...

$acumulus = new Acumulus($config);
$invoiceResponse = $acumulus->addInvoice($invoiceData);
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10