Hallo Gast

Recente berichten

Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
91
Speciale onderwerpen / Re: Hoe kan je alles op 0 (null) zetten in de status-overzichten?
« Laatste bericht door Annalies Janssens Gepost op 30 januari, 2022, 21:20:58 »
Er zijn wat verschillende zaken
- saldi bankrekeningen voer je handmatig in als prive storting 01-01-2022
- zet alle crediteuren en debiteuren op betaald in 2021
- mochten er openstaande cred en deb zijn per 31-12-2021, dan moeten die wel op "niet betaald" blijven staan zodat je ze in 2022 op betaald kunt zetten
- te betalen BTW per 31-12-2021 zet je op de balans per 01-01-2022
- eventuele investeringen die nog niet afgeschreven zijn per eind 2021 moeten nog ingevoerd worden op de oorspronkelijke aanschafdatum

Hiermee kom je een heel eind denk ik
92
Speciale onderwerpen / Hoe kan je alles op 0 (null) zetten in de status-overzichten?
« Laatste bericht door Amadea Gepost op 30 januari, 2022, 20:13:51 »
Hallo,

Ik heb een beetje een bijzondere vraag. Ik gebruikte acumulus alleen om mijn omzet te berekenen voorheen. Dus registreerde er niet de complete boekhouding op, nu wil ik dat wel gaan doen maar ik sta nu een 'x' bedrag in het rood bij de crediteuren. Omdat dit natuurlijk niet goed is bijgehouden of geregistreerd om de boekhouding daarin kloppend te houden, maar een ander doel had.

Hoe kan ik nu met echt een schone lei beginnen zodat ik vanaf 2022 wel alles kloppend in de boekhouding kan registreren?
Ik verander ook van boekhouder dus ik heb dit wel nodig.

Graag hoor ik jullie ideeën. Mijn boekhouding moet dus niet verloren gaan wat er in zit, maar eigenlijk moet er zoiets bestaan als een 'nieuw profiel' waarbij ik dat weer vanaf 0 kan registreren per 2022.

93
Nieuwe functionaliteiten / Re: Crediteuren uiterste betaaldatum, en rood op de voorpagina...
« Laatste bericht door A.S. Gepost op 20 januari, 2022, 15:01:10 »
Je kunt nu in de relatiekaart aangeven in het 2e tabblad dat je een bepaalde betaaltermijn wilt hanteren. In het crediteuren-overzicht met ontvangen facturen wordt hier vervolgens ook rekening mee gehouden.

Fantastisch Guido, exact wat ik zocht! Hartelijk dank.
94
Nieuwe functionaliteiten / Re: Crediteuren uiterste betaaldatum, en rood op de voorpagina...
« Laatste bericht door Guido Gepost op 20 januari, 2022, 14:49:09 »
Je kunt nu in de relatiekaart aangeven in het 2e tabblad dat je een bepaalde betaaltermijn wilt hanteren. In het crediteuren-overzicht met ontvangen facturen wordt hier vervolgens ook rekening mee gehouden.
95
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Tips voor de jaarovergang van 2021 naar 2022
« Laatste bericht door Guido Gepost op 19 januari, 2022, 12:27:51 »
Voor WooCommerce is er een ondersteunend document beschikbaar op https://forum.acumulus.nl/index.php/topic,8083.0.html . Voor de andere plugins werkt dit vergelijkbaar.
96
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Tips voor de jaarovergang van 2021 naar 2022
« Laatste bericht door TiSa Gepost op 18 januari, 2022, 11:34:38 »
Bedankt voor dit artikel! Deze zin is mij niet helemaal duidelijk:

Drempel buitenlandse btw opnieuw instellen in webshop
Zet in de webshop-software op 01-01-2022 "drempel niet gehaald" om omzet onder de drempel met Nederlandse btw te factureren.

Hoe/waar kan ik (Wordpress gebruiker) aangeven dat de drempel niet is gehaald?
Ik zie wel dat de teller uit zichzelf weer op 0 is gezet bij ingang van dit nieuwe kalenderjaar.

Hier dezelfde vraag/constatering. 

97
Speciale onderwerpen / Re: Stoppen met bedrijf: wat doen met middelen die worden afgeschreven?
« Laatste bericht door Sjaam Gepost op 17 januari, 2022, 15:31:03 »
Die waarde dient meegenomen te worden bij het berekenen van de stakingswinst.  Het advies is om u te laten begeleiden door een deskundig adviseur( boekhouder of accountant)
Hierbij de link van de Belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/onderneming_wijzigen_of_beeindigen/u_staakt_uw_onderneming/stakingswinst_berekenen
98
Speciale onderwerpen / Stoppen met bedrijf: wat doen met middelen die worden afgeschreven?
« Laatste bericht door Roger Barkel Gepost op 17 januari, 2022, 11:25:29 »
Ik kon het antwoord niet 1-2-3 op dit forum vinden, vandaar maar even de vraag gepost. Alvast dank voor een antwoord!

Binnenkort stap ik uit mijn maatschap en zal ik derhalve uitgeschreven worden als maat bij de KvK. In Acumulus heb ik een aantal bedrijfsmiddelen die jaarlijks worden afgeschreven en dit jaar nog niet in de eindtermijn zijn. Hoe kan ik dit in Acumulus het beste afhandelen? Ik heb ergens iets gelezen over prive moeten overnemen van bijvoorbeeld een laptop. klopt dat? Kan dat voor het restant aan afschrijvingswaarde gebeuren en wat is de boeking?

Groeten,
Roger 
99
Vraag & aanbod / Accountants voor een branche
« Laatste bericht door renrom Gepost op 17 januari, 2022, 09:30:30 »
Beste,

Ik zie dat er best wel wat verschillende accountants kantoren zijn die ondersteuning geven voor diverse specifieke branches.

Nu ben ik op zoek naar een partij die de tatoeëerders branche zou kunnen ondersteunen, liefst met een landelijke dekking. Enig idee welke richting we dit het beste kunnen zoeken?

Alvast bedankt.

100
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling met knab
« Laatste bericht door Ivor | BoomerangIT Gepost op 17 januari, 2022, 08:22:35 »
>> Beheer  >> Bankrekeningen, tussenrekeningen, kas

Open je "Bank kaart" en ga naar tabblad "Bank-koppeling". Wijst verder voor zich.

Als ik het me goed herinner krijg je vrij snel een drietal "saldo mutatie imports" van de afgelopen maanden (per maand één). Je kan weggooien/verwerken wat nodig is. Daarna krijg je de dagelijkse bestanden.

Succes!
Pagina's: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]