Hallo Gast

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Guido

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 12
1
Nieuwe functionaliteiten / Re: Projectnummer op scherm Relaties
« Gepost op: 28 februari, 2020, 20:28:53 »
Als je de factuur vanuit het project opstelt wordt het projectnummer automatisch overgenomen.

Vanuit het factuursjabloon kun je er ook voor kiezen om de projectreferentie af te beelden op de factuur. Zie hiervoor het "Factuur"-tabblad (+ Offerte/Herinnering/Pakbon) van het sjabloon.

2
Webshopkoppelingen / Re: Woocommerce plugin niet te vinden na installatie
« Gepost op: 31 januari, 2020, 14:48:44 »
*EDIT* ik had de plugin via het forum gedownload en niet via de plugin store, na het installeren via de plugin store werkt het wel.
Is dus niet meer nodig.


Merci voor de opvolging en fijn te lezen dat het gelukt is.

- Guido

3
Begrijpelijk dat er verwarring kan ontstaan.

Zou je geholpen zijn met een kleine kleur-indicator in het zwarte hoofd-menu van Acumulus?

Verder kun je, als je op hetzelfde moment aan meerdere administraties werkt ervoor kiezen om

1] verschillende browsers te gebruiken.
2] de administratie-specifieke inlogpagina gebruiken;  bijvoorbeeld https://123456.sielsystems.nl/ (dat scheelt het invoeren van de contractcode)/

De meeste boekhouders en accountants vinden het juist heel prettig dat ze niet tegelijkertijd in meerdere administraties kunnen werken.
Meer dan 1 administratie open hebben is foutgevoelig bij controles.

We gaan er even op broeden wat we kunnen doen.

- Guido

5
Nieuwe functionaliteiten / Re: Feature request API: Interne overboeking
« Gepost op: 24 december, 2019, 00:08:50 »
Verhip, Er is inderdaad geen API voor een interne overboeking, terwijl ik dacht dat ik deze al gemaakt had.

Sterker nog, ik heb al code klaar maar blijkbaar nog niet vrijgegeven. Ik zal proberen dit op korte termijn nog even na te lopen.

- Guido

6
Graag gedaan :)

7
Zojuist de functie toegevoegd om betaalregistraties toe te staan binnen een gesloten boekperiode. Zie hiervoor:

  Beheer -> Boekperioden -> "Betaalregistraties".

Wanneer een betaalregistratie toegestaan is binnen een bepaalde periode, dan mogen er betalingen geregistreerd of verwijderd worden voor boekingen binnen de desbetreffende periode.

Mocht er een overlappende periode zijn waar de betaalregistratie geblokkeerd is dan zal dit leidend zijn voor Acumulus om de betaalregistratie niet toe te staan.

Gr,
Guido

8
Nieuwe functionaliteiten / Re: Omzetoverzicht per klant
« Gepost op: 04 december, 2019, 15:01:13 »
Aanvullend een nieuwe functie in Acumulus.

Zie hiervoor: Relaties -> Knop: "Omzet per relatie";

Gr,
Guido

9
Nieuwe functionaliteiten / Re: Sorteermogelijkheden relaties
« Gepost op: 19 november, 2019, 16:41:41 »
Selecteren op het aantal facturen is geen optie. Misschien komt dat in de toekomst nog. Wat je wel zou kunnen overwegen is om de relaties die via de webshop worden bijgezet in je relatiebestand van Acumulus direct als "niet actief" te markeren. Dit is een instelling van de door ons beschikbaar gestelde plugins. Zie hiervoor de instellingen van de plugin in je webwinkel beheer-scherm.

Mocht je een eigen plugin ontwikkeld hebben dan zul je dit expliciet als API-xmlnode moeten gebruiken. Zie hiervoor dan de <contactstatus>-XMLnode van de Invoice Add API.

10
Webshopkoppelingen / Re: Woocommerce + Acumulus + PDF Invoices & Packing Slips
« Gepost op: 11 november, 2019, 09:54:06 »
Als je in Acumulus bij:

  Overzichten -> Laatste boekingen -> Zoekveld 

een ordernummer uit WooCommerce invult dan zou je de orders moeten terugvinden.

Het ordernummer van WooCommerce is als het goed is terug te vinden in de toelichting van de boeking in Acumulus. Deze toelichting zou weer moeten terugkomen op de (PDF-)facturen die Acumulus opstelt.

Had je de geavanceerde instellingen aangepast zoals hierboven omschreven?

11
Het uitgangspunt is dat bij een boeking die in een gesloten boekperiode valt aangepast kan worden.

Ik begrijp dat de betaaldatum, mits deze buiten een gesloten periode valt, hier een uitzondering op zou kunnen zijn.
Echter we houden het graag simpel en blokkeren bewust de mutatie van de boeking en stellen dat de periode nog niet volledig afgerond is.

Het kan zelfs zijn dat een gebruiker de boekperiode op slot zet om dit te voorkomen. Het is voor Acumulus onmogelijk om de beweegredenen vast te stellen.

Voor nu graag even de periode tijdelijk openen om zo de betaaldatum te kunnen bijwerken. De periode hoeft niet verwijderd te worden.

12
Technisch gezien is het mogelijk om het factuurnummer bij het aanbieden van de Wordpress-plugin direct mee te geven aan de API van Acumulus via de <number> XML-node van de invoice API.

Echter, we raden dit met klem af. We adviseren dan ook om de originele referentie uit de webshop te laten voor wat het is en deze aan de toelichting van de boeking mee te geven. Hiermee krijg je dan in Acumulus bij de verkoop-boeking automatisch een opvolgend factuurnummer toegewezen welke zorgt voor een niet onderbroken nummerreeks in de administratie. Ongeacht de webwinkel-bron. Ook bij meerdere webwinkels of andere verkoopkanalen zal deze aanpak altijd voor een sluitende nummerreeks zorgen. Deze sluitende nummerreeks is een belangrijk punt van aandacht bij een fiscale controle door bijvoorbeeld de belastingdienst.

Een andere reden is dat bepaalde bepalingen voor een nieuw nummer in Acumulus automatisch gaan. Als een webwinkel factuurnummer 37 geforceerd heeft doorgegeven dan zal een handmatige factuur nummer 38 krijgen. Als een andere webwinkel of verkoop-kanaal een andere reeks hanteert en nummer 6088 toevoegt en er daarna weer een handmatige factuur opgesteld wordt dan zal deze nummer  6089 krijgen. Iets dat in praktijk tot een wirwar aan factuurnummers zal leiden dat het vlot paraat hebben van informatie belemmert.

Verder kunnen verschillende bronnen elkaar in nummering gaan overlappen. Zodra je een eigen nummer forceert zal Acumulus, ongeacht of dat nummer al in gebruik is, de boeking doorzetten. Hiermee krijg je dan mogelijk 2x factuurnummer 13..

Dat het praktisch is om het factuurnummer, ordernummer, bestelcode of andere referentie naar het proces in de webshop inzichtelijk te hebben in Acumulus begrijpen we. Daarom adviseren we dan ook om deze informatie in de toelichting van de boeking te vermelden. Deze komt dan terug op de documenten (factuur/pakbon/etc) en kan opgezocht worden in de verschillende schermen.

Tip: Via: "Beheer -> Geavanceerde instellingen -> Toelichting in overzicht verzonden facturen -> Opslaan" komt deze informatie direct op het scherm in het desbetreffende overzicht.

Uiteraard kan ik een situatie voor het gebruik over het hoofd zien, maar ik heb het idee dat het vooralsnog gaat om het vlot kunnen terugvinden van de bestellingen uit de webwinkel in Acumulus. Als het hier tot beperkt is zou ik je willen vragen om bovenstaande tip te proberen.

Gr,
Guido

13
Nieuwe functionaliteiten / Re: Wens: factuur verzonden per regel aangeven
« Gepost op: 19 juni, 2019, 11:27:53 »
Dank voor de suggestie. Ik vind het een prima idee, en het staat ook al even op onze eigen wensenlijst. We zijn er nu actief mee bezig en ik verwacht dat het niet lang zal duren voordat het beschikbaar kan komen.

Er is echter een klein probleempje,  dat er niet altijd historische gegevens beschikbaar zijn. Hoe we dit precies gaan vormgeven werken we nu uit.

Gr,
Guido

14
Nieuwe functionaliteiten / Re: Document bekijken in Browser
« Gepost op: 12 juni, 2019, 16:54:40 »
Het is normaal gesproken een beslissing van de webbrowser om het te openen of te downloaden. Dit is niet iets waar Acumulus veel invloed op kan hebben.

15
Voor een aantal orders werd een afwijkende presentatie van de kortingen aangeboden. Dit zorgde er voor dat (voor zover bekend) 2 gebruikers 0-bedragen kregen voor de kortingproducten in Acumulus. Dit is vanmorgen (29-05-2019) aan de kant van Acumulus afgevangen en verholpen met een work-around.

16
Merci, de bewuste order bevat nu inderdaad de juiste informatie in de API van MWW. Echter, de order is volgens mij nog net geïmporteerd voordat MWW de fix definitief uitrolde...

Ik vrees dat je deze even moet herstellen zoals hierboven omschreven :/

17
Hmm. Ik heb hier uitgebreid contact met MWW over gehad en ik heb gezien dat het voor een bestaande order correct verliep, wel enkele dagen na mijn aankondiging overigens. Het heeft achteraf nog wel ongeveer een week geduurd voordat het echt opgelost bleek.

Kun je de koppelingscode in Acumulus, waarbij je de instellingen hebt opgeslagen en de meest recente order waar dit bij jou speelt even emailen naar klantenservice@acumulus.nl ? Dan haal ik handmatig de order over en check ik de data die uit de MWW-API komt direct even.

18
Nieuwe functionaliteiten / Re: Koppeling ING zakelijk
« Gepost op: 08 mei, 2019, 10:06:42 »
De meeste banken hebben de toegang voor nieuwe leveranciers in 2017 al afgesloten toen de PSD2-regelgeving in de steigers stond. Acumulus heeft daarom voor alle banken importprofielen beschikbaar. Voor ING zie: https://www.siel.nl/acumulus/koppelingen/banken/ING_Bank/

19
Bulk-correcties:

Als het om heel veel kortingcodes gaat waarop het verkeerde btw-tarief van toepassing is kan het beste per kwartaal een correctie-boeking gedaan worden. Hier kan het beste even contact met de klantenservice voor worden opgenomen.

20
Losse correcties

Als het om enkel kortingcodes gaat in enkele boekingen is de netste oplossing een correctie op indivueel boeking-niveau.

Stap 1:
* Acumulus -> Overzichten -> Aangifte omzetbelasting (BTW)
* Selecteer 2018 - Heel jaar - Alle kostenplaatsen
* Vink: Toon details aan.
* Zoek in het lange overzicht de vermeldingen bij "Rubriek 1e" op.

Dit zijn de verleende kortingen die tegen 21% hadden geboekt moeten worden.

Als er goed naar het lijstje gekeken wordt kan er opgemerkt worden dat enkele facturen dubbel voorkomen. Hier gaat het om facturen waar blijkbaar 2x een korting verleend
is. Beide kortingen dienen op de factuur omgezet te worden van 0% naar 21% (of eventueel 6% of 9%).

Het is verstandig om het lijstje met factuurnummers even op te schrijven
om ze later op papier weg te strepen. Noteer ook de factuurdatum en
betaaldatum.

Stap 2:
a] Klik in het overzicht een verkeerde kortingregel aan. Als het goed is opent deze nu de
bijbehorende boeking.

b] Ga naar het eerste tabblad; "Boeking".

c] Kies rechts onderin bij "Opties" voor "Kopieer deze factuur debet".

d] Kies "Optie uitvoeren".

e] In de volgende stap worden normaal gesproken
handmatig facturen opgesteld worden. Zoek in dit scherm de kortingregel
(of kortingregels!) waarop een verkeerd btw-tarief toegepast is. Klik de regel aan en
wijzig het btw-tarief van 0% naar 21% (of 6% of 9%)

f] Wijzig de toelichting van de factuur van bijvoorbeeld "Mijnwebwinkel order 1234"
naar "Mijnwebwinkel order 1234 - correctie". Zodat de boekingen straks uit
elkaar gehouden kunnen worden.

g] Verander het factuurnummer dat Acumulus zelf bedacht heeft in het
originele factuurnummer dat bewerkt wordt(zie papieren lijstje). Wijzig ook de
factuurdatum en betaaldatum.

h] Kies "Opslaan".

i] Zoek de originele order 1234 en verwijder deze en streep deze af op
het papieren lijstje.

j] Ga terug naar het BTW-overzicht, zoek in 2018 naar Rubriek 1e en werk
ze zo allemaal af. Het is raadzaam om dit ook voor 2017 en 2019 te controleren.


21
In de afgelopen periode is er een fout ontstaan binnen het koppelvlak van Mijnwebwinkel. Hierdoor werd het gehanteerde btw-tarief voor kortingcodes niet juist doorgegeven.

Acumulus heeft om deze reden de kortingen tegen 0% btw verwerkt, waarbij dit veelal 21% btw had moeten zijn. Na melding is dit probleem door Mijnwebwinkel sinds afgelopen weekend permanent opgelost voor nieuwe orders, maar helaas niet met terugwerkende kracht.

Om deze reden dienen er handmatige correcties in de Acumulus administratie plaats te vinden.

Voor zover wij kunnen zien speelde het probleem al in mei 2018, maar mogelijk eerder.

Mocht u gebruik maken van speciale kortingcodes dan kunt u eenvoudig uitzoeken of u getroffen bent door dit probleem.


Uitzoeken of het probleem in de administratie speelt:
-----------------------------------------------------
* Log in in Acumulus en ga naar Overzichten Aangifte omzetbelasting (BTW).
* Selecteer 2018 - Heel jaar - Alle kostenplaatsen
* Vink: Toon details aan.
* Zoek in het lange overzicht de vermeldingen bij  Rubriek 1e op.

Als bij Rubriek 1e kortingcodes vermeld staan dan speelt het probleem en dient er een correctie plaats te vinden. Als er in 2017, 2018 en 2019 geen kortingcodes bij rubriek 1e staan dan bent u niet getroffen door het probleem.

We betreuren dat dit gebeurd is, maar helaas lag de oorzaak van de foutvorming buiten ons bereik.

Hieronder kunt u teruglezen hoe u de correctie-boekingen kunt verwerken.

22
Nieuwe functionaliteiten / Re: Verwerken bankimport
« Gepost op: 27 februari, 2019, 14:15:20 »
Hi Guido,
Al neem ik graag de credits aan, Ik denk dat je "Hi Aris" bedoelt :)

23
Nieuwe functionaliteiten / Re: Opslaan offertes
« Gepost op: 27 december, 2018, 19:44:54 »
Het gaat om de onderste optie in de bijgevoegde schermafdruk. "Automatische volgnummers gebruiken". Dit schermpje verschijnt als je bij het opstellen van de nieuwe factuur kiest voor de knop: "Opslaan als concept-factuur/offerte".

- Guido

24
Webshopkoppelingen / Re: API Acumulus in Woocommerce werkt niet
« Gepost op: 12 december, 2018, 15:37:04 »
Het gaat om een waarschuwing van een verandering die komen gaat. Vooralsnog zullen de orders gewoon geïmporteerd worden. Een gebruiker van het type "API-gebruiker" heeft bijvoorbeeld geen toegang tot de desktop-omgeving van Acumulus.

De combinatie van contractcode, inlognaam en wachtwoord van de API-gebruiker moet worden ingevuld in het beheerscherm van de Acumulus-plugin in de webwinkel.

25
Webshopkoppelingen / Re: API Acumulus in Woocommerce werkt niet
« Gepost op: 12 december, 2018, 15:05:02 »
Je dient ook de plugin up-to-date te hebben. Voor WooCommerce/wordpress is dat versie 5.5.0 of hoger

26
Webshopkoppelingen / Re: API Acumulus in Woocommerce werkt niet
« Gepost op: 12 december, 2018, 15:03:07 »
Het gaat om een extra beveiliging. Is de gebruiker die je in Acumulus hebt toegevoegd voor de webwinkel van het type "API-gebruiker" ?

27
Speciale onderwerpen / Re: Handtekening op factuur
« Gepost op: 30 november, 2018, 22:58:25 »
Bijzondere eis van jouw klanten. Je zou een handtekening in de achtergrond van je sjabloon kunnen opnemen die min of meer samenvalt met de voettekst.

28
Nieuwe functionaliteiten / Re: Opslaan offertes
« Gepost op: 29 november, 2018, 14:33:54 »
Soms moeten offertes aangepast worden, dan zou een nummering zoals bij facturen ook handig zijn.

Dat kan nu:
Citaat
Vrije nummering voor offertes en tijdelijke facturen
 
Indien gewenst kan een offerte of tijdelijke factuur nu voorzien worden van een zelf gekozen volgnummer.

Zowel in het overzicht van concept-facturen en offertes, als bij het opslaan van een nieuw concept kan dit nummer gekozen worden. Acumulus zal vervolgens op basis van het meest recent gekozen nummer zelf nieuwe nummers voorstellen.

Wanneer een offerte voorzien is van een volgnummer zal deze automatisch op de offerte afgedrukt worden. Als dit niet gewenst is dan zal het offertenummer verwijderd moeten worden of kan dit uitgeschakeld worden via het beschikbare factuur-sjabloon.

29
Nieuwe functionaliteiten / Re: Vrije kostensoorten
« Gepost op: 21 november, 2018, 09:32:34 »
We zagen in het verleden nog wel eens dat de vrije kostensoorten niet altijd juist gebruikt werden. Echter, bij gebruik van een BV kan het inderdaad prettig zijn om wat meer speelruimte te hebben.

Ik heb zojuist 5 extra vrije kostensoorten toegevoegd :)

- Guido

30
Nieuwe functionaliteiten / Re: Vrije kostensoorten
« Gepost op: 16 november, 2018, 15:57:26 »
Kun je een voorbeeld geven van een vrije kostensoort die je mist? Waarbij de huidige kostensoorten niet voldoen?

31
Nieuwe functionaliteiten / Re: Overzicht offertes/conceptfacturen aanpassen?
« Gepost op: 06 november, 2018, 13:08:46 »
Dat kan via:  Beheer > Geavanceerde instellingen > Overige instellingen > "Uitgebreide toelichting in overzicht concepten en offertes" uitschakelen.

32
Nieuwe functionaliteiten / Re: Dubbele boekingen kunnen opsporen
« Gepost op: 01 oktober, 2018, 16:27:33 »
Ik heb zojuist een update aan het scherm doorgevoerd waarbij ook rekening gehouden wordt met een serie van uitzonderingen en met de diverse bedragen die in een boeking aanwezig zijn. De boekingen worden op basis van een fiscale vergelijk-code nu gescreend. Waarschijnlijk haal ik op een later moment deze code weer weg.

Hopelijk haalt dit de nodig ruis van false-positives weg uit het overzicht.

- Guido.

33
Nieuwe functionaliteiten / Re: Dubbele boekingen kunnen opsporen
« Gepost op: 27 september, 2018, 18:45:35 »
Ik ben nog niet helemaal klaar met de functie. Zo is er momenteel geen match op de onderliggende bedragen waardoor bepaalde boekingen onterecht als dubbeling worden aangemerkt. In bepaalde administraties levert dit veel false positives op.

Momenteel herschrijf ik de code op basis van een iets andere methode, zodat de false positives verder beperkt worden. De knopjes ook bovenin is een goed idee. Tnx.

34
Webshopkoppelingen / Re: Api mijnwebwinkel.nl
« Gepost op: 22 september, 2018, 21:45:50 »
Yay. Fijn dat het weer werkt!

35
Webshopkoppelingen / Re: Api mijnwebwinkel.nl
« Gepost op: 22 september, 2018, 16:53:42 »
Ik vermoed dat de koppeling niets doet omdat de startorder een niet werkelijk bestaande order zou kunnen zijn in de webwinkel. Op basis van deze startorder worden wat andere zaken bepaald waardoor de koppeling stilvalt.

Ben benieuwd of dit het is.

36
Webshopkoppelingen / Re: Api mijnwebwinkel.nl
« Gepost op: 21 september, 2018, 22:04:03 »
Als je er niet uit komt dan kijk ik graag even naar de setup als je wilt. Stuur dan aub jouw contractcode en het nummer van de koppeling-configuratie naar klantenservice@acumulus.nl

- Guido

37
Webshopkoppelingen / Re: Api mijnwebwinkel.nl
« Gepost op: 21 september, 2018, 22:01:16 »
De oude verwijderen is echt niet nodig. Krijg je per email een foutmelding van de koppeling?

38
Nieuwe functionaliteiten / Re: betaalmethode zichtbaar op factuur en pakbon
« Gepost op: 18 september, 2018, 20:52:55 »
dan die, dat is voldoende

Je kunt de vermelding van de rekening op de factuur laten terugkomen door dit via het factuursjabloon in te stellen. Je kunt hiervoor de sjabloon-tag: "[rekening]" gebruiken in de factuur, herinnering en email-teksten. De pakbon kent deze functie niet, maar ik vraag mij af of de vermelding van een rekening wel past bij een pakbon.

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je dit wilt, maar ik vermoed dat je hiermee het onderscheid kunt krijgen dat je zoekt.

- Guido

39
Nieuwe functionaliteiten / Re: Dubbele boekingen kunnen opsporen
« Gepost op: 14 september, 2018, 20:20:52 »
Ik denk dat ik iets in elkaar heb kunnen zetten om boekingen die verdacht veel op elkaar lijken automatisch terug te vinden. Zou je even contact willen opnemen met klantenservice@acumulus.nl ? Ik zou graag willen horen van je of het in jouw dataset iets zinvols rapporteert.

40
Nieuwe functionaliteiten / Re: Dubbele boekingen kunnen opsporen
« Gepost op: 14 september, 2018, 09:48:51 »
Dat is op zich wel een idee, maar ook wel lastig om op een "lichte" manier uit te voeren. Zeker met grote aantallen boekingen vereist het nogal wat verwerkingstijd waardoor het scherm wel eens traaaaag zou kunnen worden.

Dubbel zouden we dan wel wat scherp moeten definiëren.

- zelfde relatie
- zelfde totaalbedrag
- zelfde btw-tarief
- zelfde factuurregels
- zelfde factuurdatum

en wellicht ook de betaaldatum meenemen hierin. Al kan ik mij voorstellen dat de betaaldatum en betaalstatus wellicht zouden kunnen verschillen.

Ik ga het even in de groep gooien :)

41
Beste Geert, het API-koppelvlak met Acumulus waar de plugin gebruik van maakt kent geen ondersteuning voor RTF(Word) en om eerlijk te zijn verwacht ik dit niet op korte termijn.
Waarschijnlijk werkt het praktischer voor je als je een PDF-editor gebruikt om de PDF-pakbon te bewerken. Voor zover ik weet is deze wel in PDF-formaat beschikbaar vanuit het dashboard.

- Guido.

42
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Algemene verordening gegevensbescherming
« Gepost op: 24 mei, 2018, 16:32:18 »
Je zou ook de relatiekaart kunnen openen en alle informatie van de relatie die niet noodzakelijk is voor de factuur kunnen weghalen.

43
Nieuws, wet- & regelgeving / Re: Algemene verordening gegevensbescherming
« Gepost op: 17 mei, 2018, 16:18:13 »
Ik begrijp jullie standpunt maar de wet gaat hier toch echt tegen in.. Want zoals het er nu staat houdt het in dat jullie nog 10 maanden de gegevens op de servers kunnen houden en gebruiken zonder de verwerkersovereenkomst na te leven.

"kunnen houden": ja. : Het komt geregeld voor dat iemand er na een paar maanden achter komt dat zijn administratie toch nog niet verwijderd had moeten worden..

"kunnen gebruiken": nee. : Hiervoor is artikel 4.1 beschikbaar:

Opdrachtnemer verplicht zich jegens opdrachtgever nimmer handelingen met betrekking tot de persoonsgegevens van de betrokkenen te verrichten, die resulteren en/of kunnen resulteren in een wettelijke kwalificatie van opdrachtnemer als verwerkingsverantwoordelijke.

De verwerkersovereenkomst loopt inderdaad door tot het einde van de contractuele verplichtingen. Echter blijft deze van kracht zolang de verwerker nog beschikking heeft over persoons gegevens van de opdrachtgever.

We hebben technisch gezien de beschikking over de persoonsgegevens maar we kunnen en mogen er niets mee. (Artikel 4.1). Volgens mij "beschikt" SIEL juridisch gezien nooit over de gegevens. En zodra de contractuele verplichtingen aflopen stopt ook alle verwerking van deze gegevens.


Dank voor de input.. Ik ben benieuwd wat onze jurist er van maakt :)

- Guido

44
Goederen + VS + Ondernemer = vattype 4. Dat is op zich goed.

bron: https://wiki.acumulus.nl/index.php?page=facturen-naar-het-buitenland

45
SlamFM staat een paar honderd meter verderop lawaai te maken :)

Ik zie dat de plugin besluit om factuurtype 4 te hanteren.

<vattype>4</vattype>
Er is blijkbaar besloten dat het om een levering van goederen naar een ondernemer buiten de EU gaat. Voor leveringen van dit type is er geen onderscheid tussen diensten en producten.

Opmerkelijk zijn de meta-regels. Dit zijn vaak opmerkingen van de plugin waaruit soms op te maken is op welke basis de plugin een besluit genomen heeft.

<meta-line-type>product</meta-line-type>
<meta-children-not-shown>2</meta-children-not-shown>
<meta-vattypes-possible>4</meta-vattypes-possible>

hier staat meta-line-type op "product".. Of dit is omdat het in deze case niet relevant is, of omdat er iets in WooCommerce speelt weet ik niet goed. Ik zal het eens aan Erwin voorleggen

Overigens als ik de xml een beetje aanpas en vattype=1 er in klus dan komt het wel onder diensten/leveringen te staan. (omzetbelasting 1e).

Gr,
Guido

46
Ik zal eens kijken of ik dit kan reproduceren. Ik zie dat je:

<testmode>1</testmode>
aan hebt staan. Was dit om de xml op te vangen zodat je deze post kon doen of gaat er misschien iets anders mis?

47
Nieuwe functionaliteiten / Re: Gebruiker specifieke regels toekennen
« Gepost op: 26 april, 2018, 15:41:26 »
Bijvoorbeeld iemand die alleen de verkoop facturen doet en kan zien wat er openstaat aan facturen.
Dus die puur alleen facturen mag aanmaken en kan zien of deze betaald worden of niet.

Dit komt redelijk overeen met de rol van invoerder volgens mij.

48
Webshopkoppelingen / Re: Foutmelding import Shopify orders
« Gepost op: 03 april, 2018, 11:47:35 »
Kun je ons een probleem-bestand sturen op klantenservice@acumulus.nl ? Dan kijken we even wat er speelt.

- Guido

49
Nieuwe functionaliteiten / Re: Kopieren van uren registraties
« Gepost op: 08 maart, 2018, 11:04:54 »
We hebben de knop iets aangepast zodat ook jouw workflow weer makkelijk zou moeten werken.

50
Webshopkoppelingen / Re: Foutmelding import Shopify orders
« Gepost op: 08 februari, 2018, 16:19:20 »
Klopt. Er zit blijkbaar een factuur tussen waarop verschillende btw-tarieven toegepast zijn. Omdat de exportbestanden enkel totalen bevatten is niet betrouwbaar de onderlinge verdeling tussen de bedragen en toegepaste tarieven terug te rekenen. Ik vrees dat er geen andere mogelijkheid is om de factuur bij order 1226 handmatig in te voeren. Je kunt ook een verzoek tot verbetering van het bestand bij shopify aandragen.

Pagina's: [1] 2 3 4 5 6 ... 12